۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۷۴۱۷۰
همگام با انقلاب:

گفتمان انقلاب اسلامی چالش جدی امروز دنیای غرب است

گفتمان انقلاب اسلامی چالش جدی امروز دنیای غرب است
مازندران - استاد حوزه علمیه مازندران گفت: انقلاب اسلامی به سال ها ظلم و استبداد در این کشور پایان داد و به ملت ایران عزت و عظمتی دوباره بخشید.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با گرامیداشت ایام الله دهه فجر به نقش برجسته مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با حضور پررنگ مردم به پیروزی رسید و تثبیت شد.

وی با بیان این که بسیاری از انقلاب ها در دنیا با کودتا شکل گرفته است، افزود: اما انقلاب اسلامی با رهبری روحانیت و خیزش ملی به وقوع پیوسته است.

استاد حوزه علمیه مازندران، دینی و مردمی بودن را وجه تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب با حضور در صحنه عزم و ایمان راسخ این مردم به وجود آمد و به همین دلیل تداوم پیدا کرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که در طول 42 سال اخیر دشمن توطئه های بسیاری را برای براندازی این انقلاب طراحی کرد، افزود: اما همه این توطئه ها با بصیرت و هوشیاری همین ملت خنثی شد.

وی با اشاره به این که بیش از چهار دهه تحریم، تهدید، فشار و جنگ نظامی و اقتصادی علیه هر ملت دیگری وضع می شد به طور حتم در مسیر سراشیبی سقوط قرار داشتند، خاطرنشان کرد: اما ایستادگی و مقاومت این ملت همه توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی را خنثی و به خودشان بازگرداند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که آینده انقلاب کاملاً روشن است، ادامه داد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز افراد زیادی حتی با خدمات برجسته به دلیل مواضع غیر اصولی از قطار انقلاب پیاده شدند و این نشان می دهد انقلاب راه خود را خواهد رفت.

حجت الاسلام خوبانی، مردم را از ارکان مبارزات نهضت انقلاب دانست و با بیان این که تبعیت مردم از رهبری امام خمینی(ره) در دوران مبارزات مهم ترین عامل در پیروزی نهضت بود، تصریح کرد: این انقلاب محصول فداکاری، جانفشانی و وحدت کلمه ملت ایران است که در سایه تبعیت آنها از ولایت و رهبری حاصل شده است.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی همه منافع غرب در منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است، ادامه داد: امروز ملت های آزادی خواه جهان در سایه بهره مندی از گفتمان انقلاب اسلامی بدون هیچ ترسی و واهمه ای در برابر ظلم و استکبار استاده اند و این محصول اندیشه های ناب امام خمینی(ره) است.

استاد حوزه علمیه مازندران، استقلال و آزادی را دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی برای ملت ایران عنوان کرد و افزود: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران هیچ نقشی در تعیین سرنوشت خود نداشتند و تنها مطیع و فرمان بر دستورات حاکم ظالمی بودند که خود دست نشانده آمریکای جنایت کار بود.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که انقلاب اسلامی به سال ها ظلم و استبداد در این کشور پایان داد و به ملت ایران عزت و عظمتی دوباره بخشید، تصریح کرد: امروز این ملت سربلند تر از هر زمان دیگری در همه عرصه های منطقه ای و جهانی نقش آفرینی می کنند که این خود محصول انقلاب 57 این ملت است.

وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی برای ملت ایران، آن را نتیجه ایستادگی، خودباوری، اعتقاد به جوانان مؤمن و انقلابی و رهبری دانست و بیان داشت: امروز نیز کشور برای عبور از مشکلات تنها به تفکر و مدیریت انقلابی نیازمند است./950/ت210/ب1

ارسال نظرات