۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۷۴۱۹۱
سبک زندگی فاطمی؛

ارزش بر باد رفته زن در غرب

ارزش بر باد رفته زن در غرب
ارزش زنان در اسلام حفظ می‌شود؛ نه در غرب! شارع مقدس اسلام، زن را گوهری می‌داند که باید دور از گزند هوسرانان قرار گیرد و قاطعانه با هوسرانی مردان مقابله می‌کند.

اشاره: وقتی به آثار گذشتگان اهل تسنن نگاهی می‌کنیم، افراد صاحب علمی را خواهیم یافت که در وصف حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت پیامبر قصیده‌ها سروده و فضائل بسیاری برای آنان برشمرده‌اند؛ از جملۀ آن‌ها آلسویی عالم اهل تسنن و مفسر قرآن کریم است که در ذیل سوره دهر از فضائل حضرت زهرا(س) یاد می‌کند، همچنین محمد ادریس الشافعی از علمای به نام اهل تسنن یا البوصیری در وصف اهل بیت پیامبر سروده‌هایی دارند.

از این رو خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا درباره الگوگیری بانوان جامعه از سیده النسا العالمین با ماموستا دکتر یدالله محمدی امام جمعه دهگلان به گفت‌وگو پرداخت.

رساـ وضعیت فعلی الگوگیری بانوان جامعه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

زمانی که خداوند متعال به پیامبر خویش فرمود: «قل لازواجک و بناتک و نسا المومنین» بگو به زنان و دختران خود، همچنین به زنان مومن که «یدنین علیهن من جلابیبهن» حجاب‌هایشان را به خودشان نزدیک کنند و نسبت به حجاب‌های خود حساس باشند. در واقع با مراعات حجاب، ارزش‌ها را حفظ می‌کنند که برخلاف آنچه در رسانه‌ها گفته می‌شود، حجاب به هیچ وجه مخالف آزادی نبوده، نیست و نخواهد بود.

 

آ // ارزش بر باد رفته زن در غرب

 

بانوان امروز جامعه به جای اینکه از حضرت فاطمه سلام الله علیها، فرزند بزرگوار رسول الله الگو بگیرند از زنان اجانب و بیگانه الگو می‌گیرند. خداوند متعال دختر پیامبر اکرم را الگو، معیار و اسباب فضل و تفضُّل زنان قرار داده است؛ آنوقت بانوان ما توسط رسانه‌های دشمن و حتی رسانه‌های داخلی به سمت کسانی که با ارزش‌های انسانی بیگانه و غریب‌ می‌باشند و انسانیت را در لاابالی‌گری، و آزادی را در سلوک حیوان‌گونه می‌بینند، سوق می‌دهند.

مگر نه این است که در زمان‌های قدیم، وقتی غربی‌ها می‌خواستند ادعای بزرگی کنند از مردانی همچون ابوعلی سینا، ابو ریحان بیرونی و امثالهم که لباس روحانیتِ قاطبۀ دانشمندان اسلامی بوده است، الگو می‌گرفتند و مانند آن‌ها لباس بلند می‌پوشیدند؟

رساـ بله، درست است.

در آن زمان مردان ما برای آنان الگو بودند؛ اما متاسفانه یک خود باختگی خاصی بر جامعه اسلامی حاکم شده است که خود را دست کم می‌دانند و هر چیزی که از غرب برسد را می‌پذیرند. حضرت فاطمه الگویی تام و بی‌نظیر هستند که هم وزانت و هم وجاهت دارند؛ اما چنین الگویی که ام ابیها و پاره تن پیامبر خداوند می‌باشند را رها می‌کنیم و معیارهای خود را با افرادی مطابقت می‌دهیم که تا زمانی الگوی خود را مسلمانان قرار می‌دادند. اگر زنان ما می‌خواهند معیار‌های درست برای زندگی و تدابیر صحیحی برای امورات خانواده خود داشته باشند، بتوانند فرزندانی صالح، پاکدامن و عزیز تربیت کنند؛ باید به سیره دختر پیامبر نگاه و در آن تأمل کنند.

زن گوهری در صدف حجاب

بخواهیم از زاویه دیگر به این مسأله نگاه کنیم خداوند در قران کریم می‌فرماید: «و قرن فی بیوتکن و لاتبرجن تبرج الجاهلیه الاولی»؛ یعنی شرع مقدس می‌فرماید که زنان به مانند گوهرهای مکنون در خانه‌های خودشان بمانند تا ارزش آن‌ها بازیچه افراد هوسران قرار نگیرد؛ اما متأسفانه امروز می‌بینیم تعداد اندکی از زنان جامعه اسلامی ما نه تنها این امر را رعایت نمی‌کنند و به سیره حضرت فاطمه که تفسیر عملی این آیه می‌باشد، عمل نمی‌کنند؛ بلکه از زنان هوسران خارجی که هر روز به یک شکل و مدل می‌آیند برروی سن و خود را به نمایش می‌گذارند، الگوبرداری می‌کنند. باز هم عرض می‌کنم که این تعداد بسیار کم هستند و الحمدالله بانوان جامعه ما با اینکه برخی از آن‌ها حجاب کامل و برتر را رعایت نمی‌کنند؛ ولی دارای پوششی کاملا و طینتی پاک هستند.

شما دقت کنید چرا بازار طلاق بسیار گرم‌تر از بازار ازدواج است؟ نکته در همان آیه‌ای بود که تقدیم شما کردم، زنان به مانند گوهر در خانه نمی‌مانند، برای همین زنان در اغلب موارد در دسترس مردان هستند و آن ارزش اصلی‌ای که باید برای یک بانو در جامعه باقی بماند از بین می‌رود. البته این حرف به این معنا نیست که مردان منزه از هرگونه پلیدی هستند؛ اما فعلا بحث بر سر بانوان و الگوگیری از سیده النسا العالمین است.

رساـ زن در شرع مقدس برای خانواده چقدر اهمیت دارد؟

ابتدا بیایم اهمیت و ارزش زنان غربی را مشاهده کنیم، زنان غربی خود را وسیله‌ای در دستان مردان قرار داده‌اند، در آن‌جا می‌خواهند لباس، وسایل خانه، ماشین و... را تبلیغ کنند، زنان را بازیچه دست می‌کنند. در جامعه غربی نه تنها زن یک ارزش نیست و ارزشی ندارد؛ بلکه زن یک تفیلی برای وجود مرد و یک اسبابی برای هوسرانی است. متأسفانه از زمانی که ما الگو‌های اسلامی خود را فراموش کرده‌ایم، این چنین زنانی برای بانوان ما الگو می‌شوند و این چنین تفکری که زن را وسیله‌ای برای فروش بیشتر می‌کنند در بین جامعه خودمان گسترش پیدا می‌کند.

 

آ // ارزش بر باد رفته زن در غرب

 

شرع مقدس اسلام، زن مربی مرد است. شارع مقدس زن به عنوان وسیله‌ای برای هوسرانی مردان اصلا تأیید نیست و آن را خطا می‌داند. به فرموده پیامبر اسلام حتی حضرت زهرا نیز مادر و مربی پدر می‌باشد. مربی و همه کاره در خانه، بانوان هستند؛ در واقع شریعت اسلام زن را همانگونه که پیامبر در مدح حضرت علی و حضرت فاطمه فرموده است، می‌پذیرد: «فرزندان من از علی و زهرا برمی‌خیزند و رشد می‌کنند»؛ به عبارتی حضرت زهرا مربی و اسوه‌ای هستند برای فرزندان پیامبر که حضرت رسول به آن‌ها افتخار می‌کند.

مادر خانواده مروج شریعت است و باعث پاکی و نجابت شوهر و فرزندان، اگر زنان مومن ما می‌خواهند ارزش واقعی خود را به دست بیاورند، خانواده‌های ما به آن قداست سابق بازگردند، ابوریحان و ابوعلی سینا‌ از خانواده‌های ما برخیزند؛ باید زن به اصل خودش برگردد. باید به معیارهایی که سیده النسا العالمین داشت و آن‌ها را خدا به ایشان عطا فرموده بود، بازگردند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
خیلی عالی بود
و خیلی جالب بود که یک سنی اینطوری صحبت کرده
0
0