۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۷۴۲۷۶
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

معیت و همراهی با اهل‌بیت رمز سعادتمندی در دنیا و آخرت است

معیت و همراهی با اهل‌بیت رمز سعادتمندی در دنیا و آخرت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: معیت و همراهی با ائمه اطهار (ع) رمز سعادت در دنیا و آخرت و حرکت در صراط مستقیم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) اسفراین، با اشاره به سفارشات متعدد قرآن به اهل تقوا، با بیان اینکه در این زمینه در آیات متعدد تعبیرهای متعددی هست، افزود: در برخی آیات قرآن به اهل تقوا سفارش شده که نماز بخوانید، در برخی آیات دیگر می‌فرماید مواظب خانواده باشید که به گناه نیفتند و در آیات دیگری نیز می‌فرماید روزه بر شما واجب شده است.

وی با اشاره به آیه 119 سوره توبه، اظهار کرد: حق‌تعالی در این آیه می‌فرماید: «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راست‌گویان باشید.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: در این آیه معیت و همراهی با صادقین تأکید و سفارش شده است؛ زیرا مهم است در زندگی با چه کسی نشست و برخاست داشته باشیم و الگوی زندگی ما چه کسی باشد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) هست که «أَدِّبُوا أَوْلادَکمْ عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیکمْ، وَ حُبِّ اهل‌بیتهِ، وَ قِراءَةِ القُرآنِ» و پیامبر اکرم (ص) در این حدیث تأکید می‌کند که فرزندان خود را بر سه خصلت دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهل‌بیت او و خواندن قرآن تربیت کنید.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) مبنای آیه «اهدنا الصراط المستقیم صراط الذین، انعمت علیهم» هستند، همان‌گونه که حضرت محمد (ص) خطاب به امیرالمؤمنین (ع) فرمود: یا علی تو صراط مستقیم هستی.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اظهار کرد: امام صادق (ع) با آن همه شاگردانی که تربیت کرد، می‌فرماید اگر من زمان امام زمان (عج) را درک کنم تمام عمرم را صرف خدمت‌گزاری او می‌کنم که این سخن نشان‌دهنده مقام امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید اگر از دنیا یک روز باقی بماند آن روز آن‌قدر طولانی می‌شود تا پسرم مهدی (عج) بیاید، گفت: باید بدانیم امام زمان (عج) چه شخصیتی است که وقتی بیاید عقول کامل می‌شود، فاسدی در روی زمین نمی‌ماند، مردم اهل رعایت می‌شوند و مریضی در روی زمین نیست.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه شخصیت امام زمان (عج) در تمام اعصار ویژه است، افزود: حال امام زمان (عج) که در مورد ایشان پیامبر (ص) و ائمه (ع) این‌گونه فرموده‌اند، خود می‌فرماید: «إنَّ لِی فی إبنَةِ رَسولِ اللّه ِ اُسوَةٌ حَسَنةٌ»؛ یعنی دختر رسول خدا (فاطمه) برای من سرمشق و اسوه نیکو است.

وی اضافه کرد: الگوی امام زمان (عج) مادرش فاطمه زهرا (س) است و در حدیث است که جده ما فاطمه زهرا (س) حجت خدا بر اهل‌بیت (ع) است که این نشان‌دهنده جایگاه ویژه و والای حضرت فاطمه (س) در مکتب اسلام است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات