۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۴۳۳۸
همگام با انقلاب؛

انقلاب اسلامی دین را زنده و باورهای سکولار را از جامعه اسلامی زدود

انقلاب اسلامی دین را زنده و باورهای سکولار را از جامعه اسلامی زدود
کرمانشاه - امام جمعه ثلاث باباجانی گفت: انقلاب اسلامی نه تنها در ظاهر معادلات را تغییر داد، بلکه باعث شد که دین زنده شود و سکولاریسم عملا از جامعه ایرانی رخت برببندد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا احمد شیخی عصر امروز با فرماندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و نیز یادگاران هشت سال دفاع مقدس شهرستان ثلاب باباجانی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

ماموستا احمد شیخی در این دیدار ضمن تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیان داشت: تحقق پیروزی انقلاب اسلامی در آن برهه خاص از زمان که رژیم پهلوی حامیان بسیاری داشت، از سوی هر سیاستمداری امری به دور از منطق بود.

امام جمعه ثلاث باباجانی تصریح کرد: اما در مقابل شخصیت ویژه و منحصربفرد امام خمینی (ره) باعث شد که تمامی معادلات سیاستمداران و اندیشمندان آن روزگار به چالش کشیده شود، زیرا امام خمینی (ره) با وجود سن بالا و از سوی دیگر فشارهای بی سابقه رژیم، دست از مبارزه برنداشتند و سرانجام توانستند به هدف والای خویش که همان زنده کردن اسلام بود برسند.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه شخصیت الهی و دینی امام راحل مسیر مبارزه را برای ملت ایران مشخص و البته آسان کرد، بیان داشت: امام خمینی (ره) با تاسی از سیره انبیا و اولیای الهی در مقابل طاغوت قرار گرفت و همین امر باعث شد که ستون های به ظاهر ناگسستنی رژیم پهلوی به لرزه درآید.

ماموستا شیخی در ادامه سخنان خود بیان داشت: ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) روحیه استکبار ستیزی، ایمان به اصل اسلام و ایمان به خدا از جمله برتری امام خمینی (ره) نسبت به سایر رهبران جهان بود و همین صفات باعث شد که چنین رویداد بزرگی که همان پیروزی انقلاب اسلامی بود در جهان آن زمان روی دهد.

امام جمعه ثلاث باباجانی افزود: امام خمینی (ره) و انقلاب نوپای جمهوری اسلامی برای ابرقدرت های آن روزگار یک شوک بزرگ بود تا حدی که دنیای دو قطبی در عمل از هم پاشید و باعث شد که قطب دیگری در جهان به نام قطب جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب های جامعه بشری کاملا در تضاد است، بیان کرد: تقریبا همه انقلاب ها در دنیا به عللی همانند عوامل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... روی داده و می دهد ولی پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در ظاهر معادلات را تغییر داد، بلکه باعث شد که دین دوباره زنده شود و دین سکولار عملا از جامعه ایرانی رخت برببندد.

ماموستا شیخی در پایان سخنان خود گفت: بنابراین مقایسه انقلاب اسلامی ایران با این ویژگی های منحصربفرد با دیگر انقلاب ها، یک مقایسه کاملا اشتباه است./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
شیخ حیدر
Iran, Islamic Republic of
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
مسئولی که «قیام لِلّه» نکند، حرف حق را نزند و نگران رأی مردم باشد، شایستگی خدمت ندارد.
0
0