۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۷۴۴۶۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

۲۲ بهمن دستاورد رهبری و مردم است

۲۲ بهمن دستاورد رهبری و مردم است
آیت الله سلیمانی ۲۲ بهمن را دستاورد رهبری و مردم دانست و با اشاره به اینکه هر دو عنصر بر محوریت دین است، گفت: آیت الله خمینی (ره) قانون و قرآن و دین را ملاک کار قرار داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با تبریک ۲۲ بهمن و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن دستاورد دو عنصر رهبری و مردم است، گفت: هر دو عنصر بر محوریت دین است.

وی افزود: رهبری انقلاب را مردی بر عهده داشت که شخصیت او بر مکتب فقه و فقاهت فیضیه شکل گرفت و او فقیهی فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاستمداری دانا است، اما او سیاست و سیاستمداری را حرفه نمی‌دانست بلکه وظیفه می‌دانست.

آیت الله سلیمانی گفت: امام خمینی (ره) آنچه را برزبان می‌آورد در عمل متبلور می‌ساخت و به هر میزان که از امت تقاضا داشت خود پیشاپیش عمل می‌کرد و نگاهش به جغرافیای ایران محدود نمی‌شد بلکه به جهان اسلام توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نظامی فرامذهبی، فراجناحی و فراگروهی و جمهوری اسلامی ایران را در ۲۲ بهمن مستقر کرد، ادامه داد: امام خمینی (ره) از مردم انتظارات و از نظام مطالباتی داشت و می‌خواست قوانین الهی بر کشور حاکم شود و مردم بر سرنوشت خود نقش بنیادین و محوری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام خمینی (ره) به دنبال این بود تا فقیهی عادل و جامع الشرایط حضور و نظارت داشته باشد و ریاست و سلطه و هر نوع امتیاز و روحیه اشرافی گری و انحصارطلبی را حذف کند و هرگونه استبداد نفی و خدمت به مردم را ایجاد کند.

آیت الله سلیمانی گفت: امام خمینی (ره) سلطه و دیکتاتوری را نابود کرد و با هرگونه سلطه طلبی و سلطه پذیری داخلی و خارجی مبارزه کرد و آزادی را به سالم‌ترین شکل و به عالی‌ترین درجه و به طبیعی‌ترین شکل برای مردم مطالبه می‌کرد و هرگونه شخصیت محوری و بت سازی و محورسازی را نفی می‌کرد.

به گفته وی آیت الله خمینی (ره) قانون و قرآن و دین را ملاک کار قرار داد و دربرابر افراد ضعیف خود را ضعیف تر، اما در برابر قدرت‌های استکباری خود را قوتی‌تر از آن‌ها می‌دانست و بزرگ‌ترین قدرت جهان را تحقیر و تأکید کرد آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: امام خمینی (ره) نظارت مردم را در تمام مراحل سیاسی و حضور مردم را در تمام صحنه‌ها قرار دارد و با انتخابات نظام را تأسیس کرد و با آراء مردم نظام را محقق کرد و مردم سالاری دینی را در دنیا محقق کرد و خلف صالح او نیز همین راه و مسیر را ادامه داده و می‌دهد.

لازم به ذکراست، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور با رژه خودرویی و موتوری همراه با سخنرانی آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در میدان جهاد این شهرستان برگزار شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات