۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۷۴۶۵۷
تحریف بنیانگذار (۲)

افراد و مؤسسات برداشت های خود را به عنوان مکتب امام منتشر نکنند

افراد و مؤسسات برداشت های خود را به عنوان مکتب امام منتشر نکنند
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر بر لزوم صیانت از مکتب امام خمینی از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: کلام بنیانگذار انقلاب نباید دست مایه جناح‌های سیاسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با هشدار به خطر تحریف اندیشه­‌ها و کلام امام خمینی(ره) در جامعه، اظهار داشت: مؤسساتی که داعیه دار حفظ آثار امام خمینی(ره) هستند؛ نباید مصداق آیه «وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ» قرار گیرند و به صورت گزینشی سخنان و اندیشه امام راحل را انتخاب و مطالب و برداشت های خود را به عنوان مکتب امام منتشر کنند تا اینکه به اهداف و اغراض سیاسی و جناحی خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز کرد: باید مدیران مؤسسات مربوط به حفظ اندیشه های امام علاوه بر صداقت از امانت داری و عدالت برخودار باشند و هرگز نباید کلام و سخنان بنیان­گذار کبیر انقلاب اسلامی دست مایه جناح های سیاسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه باید عملکرد مؤسسات منسوب به امام راحل بر اساس قسط، میزان و عدالت باشد، افزود: نباید این نهادها خارج از وظایف اصلی خود عمل کنند؛ اگر آنها بخواهند با چاپ و انتشار مطالبی که با روح بلند امام خمینی(ره) بیگانه بوده، به اهداف و اغراض خود برسند، مسیر بیراهی را طی کردند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه باید جناح ­های سیاسی خط قرمزها را رعایت کنند، ابراز کرد: جریان های سیاسی برای اینکه به اهداف سیاسی و جناحی خود برسند، نباید از سخنان و اندیشه های امام راحل به صورت گزینشی استفاده کنند.

وی با اشاره به لزوم صیانت و حفظ آثار و اندیشه ها امام خمینی(ره)، گفت: هنوز بسیاری از شاگردان و یاران وجود دارند که با روحیات، منویات و مکتب امام راحل آشنایی کامل دارند؛ از این رو آنها هرگز به برخی نهادها و افراد اجازه نخواهند داد که در کلام و اندیشه امام خمینی(ره) دخل، تصرف و مصادره به مطلوب کرده و صدر و ذیل سخنان ایشان را مورد هجمه قرار داده و به نفع خود تعبیر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: هر چقدر نزدیک­تر به زمان انتخابات می شویم، احزاب و افرادی که از جایگاه حقیقی و حقوقی برخوردارند به جهت اغراض سیاسی کلام و اندیشه امام راحل را مورد تحریف و تغییر قرار می دهند که این امر ظلم مضاعف به نظام اسلامی است.

وی بر لزوم حفظ و صیانت میراث ماندگار مکتب امام خمینی(ره) از سوی حوزه های علمیه و طلاب تأکید کرد و گفت: باید حوزه های علمیه و طلاب تلاش کنند که کتب علمی، اندیشه ای و گفتارهای سیاسی و اجتماعی امام راحل حفظ و صیانت شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: امام خمینی(ره) در زمان حیات خود تصریح داشتند که آنچه از سخنان خود در صدا و سیما پخش می شود مورد تأیید من است؛ نه برداشت هایی که از سخنان و گفتارهای اینجانب می شود.

وی با بیان اینکه روحانیون مکتب اصیل و کلام صریح امام راحل را در جامعه بازخوانی و بازگویی کنند، افزود: مضامین بلند کلام امام راحل برای جامعه سرنوشت ساز است؛ از این رو باید مبلغان در سخنان، گفتمان ها و نوشته های خود دقت داشته باشند که کلام امام خمینی(ره) را به درستی برای مردم تبیین کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات