۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۴۷۲۹

دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم برگزار می‌شود

دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم برگزار می‌شود
دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی روز پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه سال در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام امین رضا عابدی نژاد در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان برگزار شد، اظهار داشت: فراخوان دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در سه محور دستیابی به تمدن اسلامی، تحقق دولت اسلامی و تبیین ابعاد و ویژگی‌های نظام اسلامی اعلام شد.

وی افزود: ۲۳۰ اثر از محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه به دبیرخانه این همایش رسید، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به دنبال این هستیم تا نتیجه پژوهش‌های ارائه‌شده به این همایش در مسیر اولویت‌های نظام ساماندهی و از آثار برگزیده به‌عنوان تحقیقات کاربردی در حل مسائل پیشرو استفاده شود.

قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برگزاری دومین همایش کتاب سال حکومت اسلامی بیان کرد: این همایش روز پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه سال از ساعت ۹ الی ۱۲ صبح در محل دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

عابدی نژاد برنامه‌های همایش کتاب سال حکومت اسلامی را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ازجمله سخنرانان این مراسم است و یکی از برنامه‌هایی که در روز همایش موردتوجه است رونمایی از پوستر فراخوان همایش در سال ۱۴۰۰ است.

وی تصریح کرد: تقدیر از ۴ شخصیت علمی برتر عضو مجلس خبرگان رهبری که دارای آثار علمی مرتبط با موضوع حکومت اسلامی بوده‌اند در این همایش انجام می‌شود، این ۴ شخصیت برگزیده مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی، مرحوم آیت‌الله مؤمن، آیت‌الله محسن اراکی و آیت‌الله عباسعلی کعبی هستند.

قائم‌مقام مرکز تحقیقات علمی مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به ملاحظات بهداشتی همایش کتاب سال حکومت اسلامی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود اما اگر قرار باشد حضوری برگزار گردد به‌صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

عابدی نژاد بابیان اینکه ۸ اثر به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند که ۵ اثر کتاب و ۳ اثر پایان‌نامه است، خاطرنشان کرد: از دو اثر از تألیفات محققین مرکز تحقیقات کتاب سال حکومت اسلامی با عنوان درس‌نامه ولایت‌فقیه برای حوزویان و دانشجویان وهم رونمایی می‌شود./826/

ارسال نظرات