۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۶۷۴۸۶۷

گذری بر تاریخ تمدن؛ از زمانی که آسمان به زمین الصاق شد تا عصر قرمز

گذری بر تاریخ تمدن؛ از زمانی که آسمان به زمین الصاق شد تا عصر قرمز
مجموعه پنج جلدی «روایت تفکر» با استقبال مخاطبان در بازار نشر به چاپ هفتم رسید. دفتر نشر معارف این اثر را منتشر کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چاپ هفتم مجموعه «روایت تفکر؛ فرهنگ و تمدن از آغاز تاکنون» توسط نشر معارف منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. 

این اثر که شامل پنج جلد است، توسط مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان تألیف و تدوین شده است. کتاب حاضر تلاش دارد با نثری ساده تاریخ تمدن بشریت و گستره تحولات پیشرفت جامعه انسانی را به شکلی مختصر و مفید بیان کند. در این اثر، فرهنگ‌ها و تمدن‌های مهم ظهور یافته بر کره خاکی در پنج بخش اصلی تقسیم شده که هر بخش از آن یک جلد از این مجموعه را به خود اختصاص داده و به طور مدون و منظم، دیدگاهی ساختارمند را به سوی تاریخی گسترده به مخاطب عرضه می‌کند.

این مجموعه، مطالب خود را به وقایع‌نگاری تاریخی، محدود نکرده است؛ بلکه با ارائه تحلیل و بیان تفکرات، علوم و هنر در هر جامعه، ارتباط میان تحولات تاریخی را به خوبی مشخص می‌سازد.

اختصار در ارائه مطالب، اگرچه بیان برخی از جزئیات تاریخی را از گستره مطالب این مجموعه حذف کرده اما به گونه‌ای است که مخاطب می‌تواند در هر بخشی که نیاز به اطلاعات عمیق‌تر و جزئی‌تر را درک می‌کند، از مطالب این اثر سرنخ‌هایی را در دست داشته باشد تا در آثار مفصل‌تر به تحقیق در همان بخش بپردازد.

معرفی برجسته‌ترین نمادها و تحولات فرهنگی هنری، علوم و شخصیت‌های برجسته تاریخی نیز غنای محتوایی این اثر را افزایش داده که ارائه تصاویر و جدول‌ها نیز ذهن مخاطب را در درک بیشتر این مطالب یاری می‌کند.

«آسمان به زمین الصاق شد، از آغاز تا پایان قرون وسطی»، «دوباره به آسمان نگاه کن، از ظهور اسلام تا تمدن اسلامی»، «من به قدرت رسید، از رنسانس تا روشنگری»، «این عصر قرمز است، از مدرنیته تا جنگ جهانی دوم» و «در جهت عکس حرکت کن ، از اعتراض‌های مدرن تاکنون» عنوان پنج مجلد این اثر را تشکیل می‌دهد.

مجموعه «روایت تفکر» سال گذشته برای نخستین‌بار منتشر شد، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان در بازار کتاب همراه بوده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نشر معارف مراجعه کنند./826/

منبع: تسنیم
ارسال نظرات