۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۶۷۴۹۵۰
تحریف بنیانگذار (۸)

پرورش، حفظ و صیانت از آرمان های امام راه جلوگیری از تحریف است

پرورش، حفظ و صیانت از آرمان های امام راه جلوگیری از تحریف است
لرستان - حجت الاسلام شاملویی گفت: برای مقابه با تحریف امام راحل باید آرمان های امام راحل پرورش، حفظ و صیانت شود و نسل جوان را با این آرمان ها آشنا ساخت.

حجت الاسلام احمد شاملویی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به معنای تحریف بیان داشت: مسأله تحریف به معنای ایجاد انحراف در یک پدیده، یک مکتب فکری و یک سخن است.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود افزود: تحریف مکتب امام راحل در زمان حیات ایشان و پس از آن نیز تحریف خط امام صورت گرفته است و اگر بخواهند آثار مکتوب و شفاهی یک فرد را تحریف کنند، انواع مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مسأله گزینش است.

وی ادامه داد: در این راستا بدون در نظر گرفتن مجموعه فکری فرد، بخش هایی از افکار را گزینش می کنند که علیه افرادی یا خود فرد از آن استفاده شود.

حجت الاسلام شاملویی با اشاره به اصول فکری امام راحل عنوان داشت: امام(ره) در زمینه اصول دینی، قیام انقلابی، اسلام ناب محمدی، انقلابی گری، مجاهدت و عدم سازگاری با کفار اصولی دارد و اگر بخواهیم افکار امام را بشناسیم ابتدا باید اصول فکری را در نظر بگیریم.

وی عنوان داشت: برخی جریان های سیاسی برای رسیدن به اهدافشان دنبال تحریف امام راحل هستند، راه مقابله با این جریانات بازگو کردن و تبیین افکار و آرمان های امام راحل است.

معاون آموزش حوزه علمیه دورود بیان داشت: مکتب امام اصولی دارد و آن مباحثی که به امام راحل نسبت داده می شود باید عرضه شود  و اگر ناسازگار بود آن محکمات ترویج داده شود.

حجت الاسلام شاملویی با اشاره به تحریف حضرت امام(ره) در زمان حیات ایشان و پس از رحلت امام راحل تصریح کرد: برای جلوگیری از تحریف امام راحل باید آرمان های امام(ره) را پرورش، حفظ و صیانت کنیم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات