۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۷۵۰۶۰
تحریف بنیانگذار (۱۰)

برداشت سلیقه ای از اندیشه های امام راحل، مصداق بارز تحریف است

برداشت سلیقه ای از اندیشه های امام راحل، مصداق بارز تحریف است
مازندران - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، بازخوانی صحیح اصول امام خمینی(ره) راه بهترین راه جلوگیری از تحریف شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی برای نخستین بار واژه تحریف امام را به کار بردند، گفت: بیان واژه تحریف از سوی مقام معظم رهبری، هشداری صریح در خصوص تلاش برخی جریان ها و گروه ها برای وارونه جلوه دادن آراء و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان این که مسأله تحریف امام، موضوعی حائز اهمیت و جدی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: متأسفانه برخی جریان ها با هدف تأمین منافع شخصی و گروهی خود به دنبال تحریف خط فکری و شخصیت امام راحل است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جریان های فرصت طلب و سودجو به دنبال تحریف ارکان و منظومه فکری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جامعه هستند، بیان داشت: نهادهای حوزوی و متولیان تبیین و ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) باید مراقب باشند تا خدای ناکرده ارکان فکری و اندیشه ای شخصیت بزرگ امام راحل در راستای تأمین منافع حزبی و گروهی تبیین نشود.

حجت الاسلام صادقی، تحریف را یکی از ابزارهای دشمن در طول تاریخ برشمرد و افزود: دشمنان با استفاده از حربه تحریف تلاش می کنند اذهان عمومی به ویژه نسل جوان کشور را از ارزش های معنوی و اخلاقی خالی کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان تلاش می کنند امام خمینی(ره) را تنها یک شخصیت تاریخی معرفی کنند، تصریح کرد: این در حالی که راه، فکر و خط امام خمینی(ره) همواره زنده و پویا خواهد ماند و امروز مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده همان مسیر مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اندیشه و کلام امام خمینی(ره) باید همان طور که هست بیان شود، ادامه داد: متأسفانه برخی ها در تلاش هستند بر مبنای منافع سیاسی و شخصی خود این آراء و اندیشه های اصولی را در جامعه نشر دهند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که جامعه باید بیش از پیش با اصول مورد تأکید امام راحل آشنا شود، خاطرنشان کرد: جریان خطرناک تحریف این اصول مهم را بر اساس منافع خود بیان می کند که این خیانتی بزرگ و غیر قابل بخشش است.

وی بر ضرورت تبیین صحیح اندیدشه و آراء امام خمینی(ره) در جامعه با هدف جلوگیری از خطر تحریف تأکید کرد و افزود: به طور حتم شناخت صحیح فکر و اندیشه امام راحل و شناساندن مردم با این مکتب فکری راه تحریف دشمنان را سد خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برداشت سلیقه ای از اندیشه های ناب امام خمینین(ره)، مصداق بارز تحریف است، تصریح کرد: باید کلام و اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب بدون هیچ کاستی برای جامعه بیان شود نه این که تنها به انتشار بخش هایی که منافع فرد یا جریانی را تأمین می کند، اقدام شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که اگر هر کسی به میل خود هرچه بخواهد از امام برداشت کند باب تحریف باز می‌شود، خاطرنشان کرد: مجموعه هایی که وظیفه نشر و تبیین آثار و اندیشه های امام راحل را بر عهده دارند بیش از دیگر مجامع وظیفه دارند از کلام و اندیشه های ناب امام خمینی(ره) حراست کنند تا مورد تحریف قرار نگیرد.

وی با تأکید بر این که بازخوانی صحیح اصول امام خمینی(ره) بهترین راه جلوگیری از تحریف شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، ادامه داد: باید این اصول و مبانی فکری را در کتب و رهنمودهای ایشان در طول دوران مبارزه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی یافت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که اصول امام راحل غیر قابل انکار و تغییر ناپذیر است، خاطرنشان کرد: نباید این اصول مهم بر مبنای منافع شخصی و سیاسی برخی جریان های خاص تفسیر شود./950/ت210/ب1

ارسال نظرات