۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۵۳۲۷
تحریف بنیانگذار (۳۷)

سخنان رهبر انقلاب معیار مصونیت اندیشه های امام از تحریف

سخنان رهبر انقلاب معیار مصونیت اندیشه های امام از تحریف
حجت الاسلام نجم الهدی راه مقابله با تحریف معنوی امام خمینی (ره) را مراجعه به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد.

حجت الاسلام سید مسعود نجم الهدی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، انگیزه تحریف ساده زیستی امام خمینی (ره) را در جهت توجیه رفتار اشرافی گری دانست و  افزود: تلاش این جریان نتیجه نخواهد داد چرا که سیره حضرت امام در نجف و قم بسیار روشن است و ایشان در نهایت زهد بوده اند.

وی آسیب تحریف را امری تاریخی عنوان و خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره شاهد تحریف ادیان، آثار و اندیشه شخصیت های تاثیرگذار بوده ایم و شخصیت و افکار امام راحل نیز در خطر تحریف قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه و به شیوه های گوناگون تحریف لفظی و معنوی در دوران معاصر از جمله خاطره نویسی، تاریخ سازی در مصاحبه های شفاهی و کتاب نویسی تحریف گرایانه اشاره و عنوان کرد: تحریف لفظی استناد رفتار یا سخنانی جدید به یک شخصیت تاثیر گذار است که در واقع، فرد آن سخن را نگفته یا آن رفتار را نداشته است.  

وی با تمجید از تدبیر هوشمندانه امام خمینی (ره) نسبت به پیشگیری تحریف لفظی و خطر استناد مطالب غیر واقع به ایشان، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی با دوراندیشی جلوی تحریف لفظی از سخنان خودشان را گرفته و در وصیتنامه سیاسی الهی خود فرموده اند: «آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم».

حجت الاسلام نجم الهدی در ادمه سخنان خود، تحریف معنوی را طرح تفسیرهای گوناگون و برداشت های متضاد با مراد واقعی متکلم عنوان کرد و خطر این نوع تحریف را جدی بر شمرد و یادآور شد: نسبت به قرآن کریم تنها این تحریف (معنوی) وجود دارد که خداوند متعال به آن هشدار داده است.

وی تحریف معنوی سیره و سخنان امام راحل را مشکل امروز جامعه دانست و گفت: گاه می بینیم افراد و جریان های سیاسی  با سوء نیت به تحریف معنوی امام راحل همت گماشته اند و هدفشان ارائه تصویری از امام راحل است که همراه با افکار آنان است در حالی که ایشان همواره فرا جناحی بوده اند و متعلق به دسته و گروه خاصی نیستند.

حجت الاسلام نجم الهدی اندیشه های بلند حضرت امام(رضوان الله علیه) را میراث گرانقدر و حاصل تفکر نورانی هزار و چهارصد ساله تشیع و نقطه عطف تاریخ معاصر دانست و محافظت از آن را لازم شمرد.

این استاد حوزه علمیه بهترین راه مقابله با تحریف معنوی امام راحل را مراجعه به مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: آیت الله خامنه ای مدظله بهترین امام شناس هستند که در طول سالیان با بنیان گذار انقلاب اسلامی مانوس بوده اند و همیشه به دنبال پاسداری از اندیشه های امام خمینی (ره) هستند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات