۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۶۷۵۴۰۸
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

بیکاری جوانان ریشه معضلات اجتماعی است

بیکاری جوانان ریشه معضلات اجتماعی است
لرستان - امام جمعه خرم آباد به بیکاری جوانان و وجود آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکل بیکاری و کاهش آسیب ها از ظرفیت های استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در در دیدار با معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که در بیت امام جمعه خرم اباد برگزار شد، گفت: ۴۸ منطقه آسیب پذیر در استان لرستان داریم.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: در مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر در این مناطق آسیب پذیر سکونت دارند و این مناطق تبدیل به محلی برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی و توزیع مواد مخدر شده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد مراکز ورزشی و تفریحی در این مناطق آسیب پذیر و فرهنگ سازی راه مقابله با آسیب های اجتماعی است.

بیکاری جوانان ریشه معضلات اجتماعی است

بهره مندی از ظرفیت گروه های جهادی برای کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: با بهره مندی از ظرفیت گروه های انقلابی و جهادی فعالی که در استان داریم، می‌توان برای رفع آسیب‌های اجتماعی بهره مند شد.

وی یادآور شد: مبارزه با مواد مخدر در استان لرستان مطلوب است البته موانعی هم بر سر راه وجود دارد و می‌طلبد در راستای تسهیل در مبارزه با تولید و توزیع مواد مخدر، اقدامات لازم صورت گیرد.

امام جمعه خرم آباد ریشه مشکلات و آسیب های اجتماعی را بیکاری خواند و گفت: با همدلی و خرد جمعی این مشکلات را باید حل کرد.

وی به وجود منابع آبی فراوان و ظرفیت هایی در زمینه های گردشگری، کشاورزی و دامپروری اشاره کرد و گفت: متأسفانه اراضی کشاورزی آبی لرستان پایین‌تر از میانگین کشوری است و شبکه‌های آبیاری سدهای استان احداث نشده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی به رها شدن و تعطیلی واحدهای صنعتی استان مانند پارسیلون، فولاد، چرم و پوست و استان اشاره کرد و افزود: مجموعه این مشکلات سبب بیکاری جوانان شده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: اگر برای جوانان شغل ایجاد شود، دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان نخواهیم بود و این مهم نیازمند خرد جمعی، مدیریت و برنامه ریزی و حمایت است.

وی در پایان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمات شایسته ای داشته است، خاطرنشان کرد: با این وجود به دلایل مختلف استان لرستان از عمران و آبادانی عقب مانده است و هنوز ۷ هزار میلیارد از خسارت‌های سیلاب هنوز جبران نشده است./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات