۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۷۵۵۳۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

بیش از هزاران موضوع را می‌توان از نهج البلاغه استخراج کرد

بیش از هزاران موضوع را می‌توان از نهج البلاغه استخراج کرد
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: نهج البلاغه دارای موضوعات مختلفی است که می‌توان بیش از هزاران موضوع را از این کتاب شریف استخراج کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در مراسم جشن میلاد امیرمومنان (ع) و آیین رونمایی از برنامه‌های طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران که در سالن غیات الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد با تبریک این روز گفت: امامت امیرمومنان (ع) مصداق کامل عروه الوثقی است.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان (ع) روز جمعه ۱۳ رجب در مقدس‌ترین مکان کره زمین متولد شد، افزود: مکانی مقدس‌تر از کعبه که امیرمومنان (ع) در آن متولد شد بر روی کره زمین وجود ندارد.

آیت الله سلیمانی کعبه را در قلب مسجد الحرام و اشرف اماکن دانست و ادامه داد: کعبه مکانی که همه دل‌ها و عقربه‌های قلوب و عبادت و موت به سمت این کانون است تنظیم می‌شود.

وی افزود: کعبه تنها مکانی در طول تاریخ است که تنها یک بار تبدیل به زادگاه می‌شود آن هم برای یک مولدی که به عنوان مولود کعبه لقب گرفته است و در بقیه ادوار و زمان ها در طول تاریخ پرستش گاه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین تقارن آیین رونمایی از برنامه‌های طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران با جشن میلاد امیرمومنان (ع) را سبب خیر و برکت دانست و گفت: امروز را طلیعه و آغاز و ابتدای کار کمیته‌های پایتختی نهج البلاغه قرار دهید.

وی با اشاره به اینکه کاشان ظرفیت بالایی در قرآن و نهج البلاغه دارد، افزود: از ظرفیت‌های نهج البلاغه کاشان باید برای تهیه و تدوین و ارائه طرح‌های نهج البلاغه ببیشترین بهره برداری را داشت.

به گفته وی نهج البلاغه دارای موضوعات مختلفی است که می‌توان بیش از هزاران موضوع را از نهج البلاغه استخراج کرد.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: شهرستان کاشان برای به دست آوردن شأنیت و تراز خود در نهج البلاغه باید وحدت و همدلی داشته باشد، چرا که قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به گروهی خاص و قشر خاصی تعلق ندارد و در انحصار گروه خاصی نیست.

لازم به ذکر است، شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج البلاغه کشور نام گذاری شده است.

شایان ذکر است با تلاش مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان، افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از نهج البلاغه، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه در شهرستان کاشان آموزش دیدند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات