۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۶۷۶۱۱۱
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

کمک برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۴۰۰ از وظایف حوزه انقلابی است

کمک برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۴۰۰ از وظایف حوزه انقلابی است
​حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می تواند وظیفه حوزه انقلابی باشد و مجمع نمایندگان طلاب باید برای تحقق آن تلاش کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب که در سالن جلسات مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، اظهار داشت: امروز جلسه ای با حضور مسئولان شهریه دفاتر مراجع عظام تقلید در قم برگزار و در راستای حمایت از معیشت طلاب، مصوب شد شهریه طلابی که شاغل بوده و تا سقف سه میلیون تومان دریافتی دارند، قطع نشده و این موضوع، مشوقی برای هجرت طلاب به استان ها خواهد بود.

وی ابراز داشت: برای اشتغال طلاب نیز برنامه هایی از سوی مراکز حوزوی آغاز شده که یکی از آنان، اشتغال این عزیزان در آموزش و پرورش است و برنامه های مناسبی برای آن تدوین شده است.

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ یکی از ضروریاتی است که طلاب و فضلا و نمایندگان آنان باید برای آن برنامه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: حضور فعال طلاب در زلزله، سیل، کرونا و ... بسیار مناسب بوده و نشان دهنده دغدغه جامعه روحانیت نسبت به مشکلات مردم است و نمایندگان طلاب نیز باید مثل همیشه همراه و پشتیبان طلاب جهادی باشند.

وی بیان داشت: داشتن دغدغه نسبت به معیشت، اخلاق، تحصیل و ... طلاب از بهترین خدمات نمایندگان طلاب و فضلاست که باید نسبت به این قضایا محکم تر و استوارتر قدم برداریم.

 رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می تواند وظیفه حوزه انقلابی باشد و مجمع نمایندگان طلاب باید برای تحقق آن تلاش نماید.

در ابتدای این جلسه، حجج اسلام والمسلمین «نظرپور، نماینده طلاب شهرکرد»، «موسوی، نماینده طلاب میاندوآب» و «رضوانی نسب، نماینده طلاب طبس و فردوس» به عنوان سه ناطق پیش از دستور به ایراد سخن پرداخته و به ارائه نظرات و نکات خود پرداختند.

«معیشت»، «انتخابات» و «حوزه انقلابی»؛ سرفصل سخنان سه ناطق پیش از دستور مجمع عمومی

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نظرپور، نماینده طلاب شهرکرد و فارسان به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود فرمودند: «از جمله چیزهایی که مردم را به بهشت نزدیک می کند، بهبود معیشت مردم است؛ جامعه ای که در آن فقر و بیکاری باشد، اختلاف طبقاتی و تبعیض باشد، حالت آرامش ایمانی پیدا نمی کند؛ فقر انسان ها را به فساد و کفر می کشاند».

وی اظهار داشت: امروزه شرایط اقتصادی کشور به خاطر تورم سرسام آور و بی تدبیری دولت در وضعیت بحرانی قرار دارد و کمر اقشار کم درآمد و طلاب را شکسته است؛ وقتی که کارشناسان اقتصادی اعلام می کنند خط فقر، زیر درآمد ده میلیون تومان است، پس طلاب با حداکثر دریافتی دو میلیون تومان چگونه می توانند زندگی خود را اداره کنند؟.

نماینده طلاب و فضلای شهرکرد و فارسان یادآور شد: شما نمایندگان عزیز توجه کنید اگر مبلغ حداکثر دو میلیون تومان را بر هزینه هایی همچون آب، برق، گاز، اینترنت، خوراک، پوشاک، تحصیل، بهداشت، مهمانی، درمان و ... تقسیم کنیم، آیا همخوانی و تناسبی وجود خواهد داشت؟ پس با این اوضاع اقتصادی، نباید طلاب را به خاطر عدم پیشرفت تحصیلی سرزنش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظرزاده ابراز داشت: در برخی از استان ها پدر، مادر، برادران، خواهران و اقوام طلاب و فضلا، خود را واجب النفقه این عزیزان می دانند؛ چراکه طلبه را نماینده حاکمیت دانسته و تصور دارند درآمدهای کشور به دست طلاب و روحانیون می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهاد می شود مجمع نمایندگان از ظرفیت بنیاد علوی، سازمان اوقاف، دفتر مقام معظم رهبری، دفتر مراجع تقلید، خیرین و ... جهت برطرف نمودن و کاهش مشکلات طلاب کمک بگیرد.

نماینده طلاب شهرکرد و فارسان تصریح کرد: با توجه به حضور حداکثری طلاب و فضلا در قم بهتر است برنامه ای جامع جهت رعایت عدالت آموزشی، پژوهشی و شغلی برای این عزیزان فراهم گردد؛ نه اینکه برخی افراد روزانه چندین جلسه تدریس دارند؛ اما برخی از فضا باید سالانه منتظر تدریس باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظرپور بیان داشت: پیشنهاد می شود بانک جامع اطلاعات طلاب در استان ها ایجاد شود تا برنامه ریزی های مناسب برای آنان مطابق با ظرفیت های این عزیزان صورت گرفته و در اختیار تمام نهادها و ارگان ها و نمایندگان طلاب قرار گیرد.

وی اظهار داشت: جهت ساماندهی امر تبلیغ بهتر است نهادهای هم عرض تبلیغی مثل دفتر تبلیغات، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و ... در هم ادغام گردیده و تحت هدایت مستقیم مرکز مدیریت حوزه های علمیه قرار گیرند.

نماینده طلاب شهرکرد و فارسان ابراز داشت: با توجه به اینکه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بازوی جامعه مدرسین می باشد، باید تدبیری اندیشیده شود تا هیأت رئیسه این مجمع در جلسات جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه حضور پیدا کنند.

کمک برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات ۱۴۰۰ از وظایف حوزه انقلابی است

وظیفه ذاتی ما ارتباط گیری با طلاب است

در ادمه حجت الاسلام سید موسی موسوی، نماینده طلاب میاندوآب به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: گاهی در مجمع نمایندگان طلاب دچار این آسیب می شویم که مسائل مهم که وظیفه ذاتی نمایندگان طلاب است را کنار گذاشته و وارد مسائل حاشیه ای و جزئی می شویم که در حوزه اختیارات نماینده محترم طلاب نیست.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان طلاب در سال ۱۳۹۴ مطالبی را گوشزد کرده و بر روی مسئله حوزه انقلابی تأکید نموده و نسبت به آن هشدار دادند؛ اینکه امروز بحث سکولار در حوزه مطرح می شود، از مسائل مهمی است که رهبر انقلاب فرمودند انقلابی گری در حوزه علمیه قم در معرض خطر است و باید جزو مسائل اصلی شما باشد.

نماینده طلاب میاندوآب ابراز داشت: وظیفه ذاتی ما ارتباط گیری با طلاب است و ایشان در سال ۹۴ فرمودند مهمتر از طرح های مجمع نمایندگان طلاب، تأثیرگذاری بر روی خود طلبه، ذهن و فکر طلبه است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان ساخت: در کنار پیگیری وضعیت اقتصادی طلاب که مهم است، باید برای فکر طلاب هم برنامه داشته باشیم؛ امروز تمرکز بر روی مسائل اخلاقی طلاب مهم است و باید برای آن برنامه داشته باشیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس، طبس و سرایان نیز به عنوان ناطق سوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: چرخش نخبگانی، آرایش جدید در انتخابات، دارا بودن مجلس انقلابی، عملکرد ضعیف دولت فعلی، کرونا، بی رغبتی مردم نسبت به شرکت در انتخابات، شرایط حساس منطقه، انتخابات شوراهای اسلامی و ... از جمله ویژگی های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.

وی اظهار داشت: در مجموع انتخابات ها، میزان مشارکت در انتخابات مجلس ۶۰ درصد و میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۷۰ درصد بوده است؛ اما برخی نظرات وجود دارد که این نظرات نباید به مشارکت حداکثری در این انتخابات لطمه وارد کند.

نماینده طلاب فردوس، طبس و سرایان ابراز داشت: امروز سه اردوگاه در جریان انتخابات وجود دارد که هرکدام از این اردوگاه ها، دارای زیرمجموعه هایی بوده و وحدت یا عدم وحدت این زیرمجموعه ها با یکدیگر در نتیجه انتخابات اثرگذار است و ان شاءالله جریان انقلابی به وحدت مناسبی برای انتخابات برسند.

در این جلسه مواد «طرح حیات طیبه» که کلیات آن در جلسه گذشته مجمع عمومی تصویب شده بود، به رأی گذاشته شد و به تصویب نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم رسید./998/

ارسال نظرات