۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۷۶۱۵۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تقویت توان نظامی و بی‌اعتمادی به دشمن رویکرد دائمی نیروهای مسلح است

تقویت توان نظامی و بی‌اعتمادی به دشمن رویکرد دائمی نیروهای مسلح است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ایجاد و افزایش آمادگی و انداختن ترس در دل دشمن و در عین‌ حال بی‌اعتمادی به دشمنان رویکرد دائمی نیروهای مسلح کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه بصیرت افزایی فرماندهان و کارکنان تیپ 130 شهید دلجویان ارتش مستقر در خراسان شمالی، به تبیین سبک زندگی اسلامی در حوزه امور نظامی پرداخت و اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در حوزه‌های مختلفی ازجمله حوزه خانواده، ازدواج، مسائل اجتماعی، حوزه مسائل اقتصادی و حوزه نظامی و امنیتی مطرح می‌شود.

وی افزود: در این حوزه اصل اول بر صلح است نه جنگ؛ زیرا رضایت الهی در صلح بوده و جنگ و کشتار در غیر موارد ضروری مورد تأیید و رضایت خداوند نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در موقع صلح است که امنیت برای مردم به وجود می‌آید درحالی‌که جنگ ناامنی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل دوم سبک زندگی اسلامی در حوزه نظامی و امنیتی بی‌اعتمادی به دشمن است، خطاب به نیروهای نظامی، اضافه کرد: باید همیشه آمادگی جنگی و سلاح و تجهیزات لازم را داشته باشید تا اگر دشمن صلح را شکست و وارد جنگ شد غافلگیر نشوید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: گاهی اوقات دشمن به بهانه صلح نزدیک می‌شود تا از غفلت شما استفاده کند و ضربه محکمی به شما بزند؛ پس باید طبق این اصل همه احتیاط‌های لازم را نسبت به دشمن داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: اصل سوم ایجاد و افزایش آمادگی و انداختن ترس در دل دشمن است؛ طبق این اصل باید همیشه قدرت‌نمایی کنید تا دشمن جرئت نکند به شما حمله کند.

وی با تأکید بر اینکه این قدرت‌نمایی باید با تمام توان شما باشد، اضافه کرد: این عمل باعث جنگ نمی‌شود بلکه باعث صلح است؛ زیرا دشمن اگر بداند شما ضعف دارید مطمئناً به شما حمله می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: برگزاری رزمایش‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران بر اساس همین اصل است.

وی با بیان اینکه اصل آخر سبک زندگی اسلامی در حوزه نظامی و امنیتی جهاد است که در موقع جنگ عملیاتی شده و دری از درهای رحمت الهی است، خطاب به نیروهای ارتشی و نظامی، اظهار کرد: بدانید همه عزت و شرف و بزرگی نظامی شما در سایه شمشیر شماست که اگر آن را زمین بگذارید، عزت نظامی شما بر باد خواهد رفت./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات