۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۷۶۶۹۰

روحانیون طرح هجرت و فعالان فرهنگی نقش مهمی در جذب طلاب دارند

روحانیون طرح هجرت و فعالان فرهنگی نقش مهمی در جذب طلاب دارند
کرمانشاه - حجت الاسلام کرمی نیا گفت: روحانیون طرح هجرت، روحانیون مبلغ، فعالان فرهنگی، مساجد، پایگاه های بسیج و... می توانند در جذب طلبه نقش بسیار تاثیرگذاری داشته باشند.

حجت الاسلام روح الله کرمی نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه اظهار داشت: باید در بحث جذب طلاب جدید به حوزه ها و مدارس علمیه با علم و به صورت تخصصی کار شود تا بتوانیم ضمن معرفی بهتر، کاملتر و درست تر مدارس علمیه به علاقمندان، آمار متقاضیان ادامه تحصیل در حوزه های علمیه را افزایش دهیم.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب در ادامه سخنان خود گفت: بنابراین باید با برنامه ریزی های هدفمند و نیز استفاده از پتانسیل های موجود در حوزه های علمیه و نیز آموزش و پرورش زمینه آشنایی دانش آموزان با مدارس علمیه را بیشتر کنیم.

امام جمعه موقت شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: هر ساله با توافق آموزش و پرورش برنامه بازدید دانش آموزان از مدارس و حوزه های علمیه در سراسر کشور انجام می گرفت و دانش آموز از نزدیک با این مکان دینی و معنوی آشنا می گردید که این امر تاثیر بسیاری در جذب طلاب در مدارس علمیه داشت.

حجت الاسلام کرمی نیا تصریح کرد: ولی در سال تحصیلی جاری به علت شیوع کرونا فعلا برگزاری این برنامه قابل اجرا نیست و باید از طریق های دیگر نسبت به معرفی بهتر حوزه های علمیه تلاش کنیم که یکی از این روشها استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های فضای مجازی می باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اسلام آباد غرب افزود: کار دیگری که در این زمینه می توانیم که برای معرفی بهتر مدارس علمیه انجام دهیم ساخت کلیپ و مدیاها می باشد که می توان آنها را در برنامه شاهد بارگذاری کنیم.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: همچنین روحانیون طرح هجرت، روحانیون مبلغ، فعالان فرهنگی و پرورش در آموزش و پرورش، مساجد، پایگاه های بسیج و... می توانند در بحث جذب طلبه به مدارس علمیه نقش بسیار تاثیرگذاری داشته باشند./1400/

ارسال نظرات