۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۷۷۹۵۲
آیت الله اعرافی خبر داد:

عزم جزم حوزه برای گسترش مرزهای علوم اسلامی

عزم جزم حوزه برای گسترش مرزهای علوم اسلامی
مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه تلاش می کند خصوصا در این سال های اخیر هر چه بیشتر در گسترش مرزهای علوم اسلامی پیش برود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در حاشیه مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان پاکدشت گفت: هم اکنون ۲۰۰ طلبه آقا و نزدیک به همین حدود هم طلبه خواهر در حوزه علمیه شهرستان پاکدشت مشغول به فراگیری علوم دینی و فقه اهل بیت (ع) هستند.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور، شهرستان پاکدشت را یکی از محورهای حوزه علمیه تهران برشمرد و افزود: اگر چه اینجا یک شهرستان است ولی در حد و اندازه برخی استان های کشور فعال است بخصوص که در قلب کشور و در استان تهران واقع شده و 50 طلبه از حوزه علمیه این شهرستان در قم مشغول به ادامه تحصیل هستند و از این جهت برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: حوزه علمیه تهران هم یک حوزه عریق و با سابقه در کشور است و چهره های درخشانی را در طول تاریخ تربیت کرده و امیدواریم که حوزه علمیه پاکدشت هم افزون براین دست آوردهای که داشته در آینده شاهد دست آوردهای بزرگتری از این شهرستان باشیم و همچون نگینی در استان تهران بدرخشد.

عمامه گذاری

آیت الله اعرافی به حضور طلبه های جهادی در خط مقدم مقابله با کرونا هم اشاره کرد و افزود: جالب است که بدانید در همین حوادث کرونا بیش از 10 هزار طلبه جهادی ما در قالب گروه های جهادی، در سراسر کشور برای مقابله با این بیماری فعال شدند.

وی گفت:در استان تهران طبق آماری که امروز مدیر حوزه های علمیه به من دادند، یک سوم طلبه های این استان به صورت جهادی برای مقابله با این ویروس منحوس در خدمت مردم و شهروندان بودند.

وی افزود:حوزه تلاش می کند خصوصا در این سال های اخیر که با توجه به برنامه ریزی های جامع و اسناد کلان، هم هرچه بیشتر در گسترش مرزهای علوم اسلامی پیش برود و هم اینکه دانش خود را در خدمت جامعه، نظام و دنیای امروز قرار دهد.

رئیس حوزه های علمیه در پایان به آغاز ثبت نام برای سال جدید تحصیلی در حوزه ها اشاره کرد و گفت: من همینجا دعوت می کنم از خانواده ها که جوانان خوب و خوش استعداد خود را به سمت حوزه های علمیه هدایت کنند و ما هم تلاش می کنیم که در تربیت یک نسل بزرگ از علما توجه ویژه و نگاه نو داشته باشیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
با این شرایط چقدر مشکل ملبس شدن
1
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
شعار سال امسال حوزه ها چیست؟
1
0