۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۷۷۹۹۶
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

گفتمان خدمت در دولت جوان حزب‌اللهی بر گفتمان قدرت غلبه دارد

گفتمان خدمت در دولت جوان حزب‌اللهی بر گفتمان قدرت غلبه دارد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: در دولت جوان و حزب‌اللهی گفتمان خدمت بر گفتمان قدرت غلبه دارد و روحیه جهادی و انقلابی در شئون مختلف جاری و ساری است.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو، اظهار کرد: همه ما باید در راستای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت الگوسازی برای تحقق این مهم، اظهار کرد: یکی از قوی‌ترین عواملی که بر اندیشه، رفتار و عمل انسان‌ها تأثیر می‌گذارد شخصیت‌های الگویی و الگوهای رفتاری است به‌طور مثال بیان سیره فرهیختگان اعم از علما و شهدا و... در گفتمان سازی و جریان سازی فرهنگی اثر بسزایی دارد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: بیان جذاب خاطراتی از سیره شهدا و ایثارگران و آزادگان از تهجدها، سحرخیزی ها، نمازهای با حضور قلب، تقید به عبادات، شجاعت‌ها، بصیرت‌ها و... در رشد دادن شخصیت ایمانی و اجتماعی افراد جامعه به‌خصوص جوانان بسیار اثربخش است.

وی با تأکید بر اجتماعی و گفتمانی شدن ایده دولت جوان حزب‌اللهی، خاطرنشان کرد: جوانان مؤمن و انقلابی برای اداره جامعه در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی صاحب ایده، طرح نو و ابتکار هستند.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: البته باید ویژگی‌های دولتمرد جوان انقلابی را با تعیین عناصر اصلی و ملموس چنان تبیین کرد که افراد مدعی گمان مصداق بودن در این موضوع را نکنند و مخاطب نیز با توجه به ابعاد این تبیین هرکسی را به‌عنوان مصداق در نظر نیاورد.

وی اضافه کرد: در این زمینه جوانان موفقی که هر یک در عرصه و عرصه‌هایی در طول 40 سال گذشته سهم بسزایی در پیشرفت کشور و پیش‌روندگی انقلاب اسلامی داشته‌اند معیارهای تشخیص جوان حزب‌اللهی هستند.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: دولت جوان در عرصه سیاست خارجی رویکرد ستیزه گری و تنش‌زایی ندارد بلکه به‌عنوان جایگزین دولت لیبرال که سیاست خارجی آن منفعلانه و صرفاً با رویکرد سازش بوده است با رویکرد حاکمیت بخشی به عزت، حکمت و مصلحت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در دولت جوان و حزب‌اللهی گفتمان خدمت بر گفتمان قدرت غلبه دارد، افزود: درمجموع باید گفت دولت جوان حزب‌اللهی در بُعد رویکردی تحول‌گرا، در بُعد گفتمانی خدمت محور، در بُعد مدیریتی انقلابی، در بُعد روشی علمی و تخصص گرا، در بُعد روحیه‌ای جهادی و در بُعد منشی مردمی و ساده‌زیست است./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات