۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۶۷۸۰۰۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان:

جامعه شناسی و شناخت مسائل جهانی از ضروریات حوزه علمیه است

جامعه شناسی و شناخت مسائل جهانی از ضروریات حوزه علمیه است
اصفهان - حجت الاسلام بهرامی با تأکید بر ضرورت مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن گفت: جامعه شناسی و شناخت مسائل جهانی برای خنثی سازی توطئه دشمنان ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران صالحات فولادشهر اصفهان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی از نعمت‌های الهی است، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: از عمر رسمی حوزه‌های علمیه خواهران بیش از 20 سال نمی‌گذرد اما در طول این مدت برکات فراوانی داشته است و امروز در سراسر کشور نزدیک به 500 مدرسه علمیه خواهران محل تحصیل بیش از یکصد هزار طلبه خواهر در مکتب امام صادق(ع) است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به تهاجم شدید دشمن به فضای فرهنگی و معنوی جامعه، اظهار کرد: امروز با همه توان به پیکره دین حمله ور شده‌اند و ما باید امانتدار انقلاب اسلامی و آنچه که انقلاب برای ما ارمغان آورده است باشیم و اجازه ندهیم توطئه‌های دشمنان به نتیجه برسد.

حجت الاسلام بهرامی بر لزوم صیانت از جوانانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند تأکید کرد و گفت: همه مسؤولان حوزه‌های علمیه در برابر این جوانانی که وارد حوزه علمیه می‌شوند و از سرمایه‌های کشور و انقلاب اسلامی هستند مسؤول بوده و لازم است در خصوص صیانت و مراقبت از این سرمایه‌های کشور و اسلام اهتمام جدی داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: قدردانی از برکات انقلاب اسلامی باید به صورت عملی باشد،  باید بتوانیم در حوزه‌های علمیه طلاب تحصیلکرده و مهذب و دارای توانمندی علمی و اخلاقی اثرگذاری را تربیت کنیم تا بسیاری از نیازهای جامعه در عرصه‌های مختلف تأمین بشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطرنشان کرد: خدمت گذاری به حوزه‌های علمیه و طلاب حوزه علمیه را از مصادیق باقیات الصالحات و خدمت‌های ماندگار به اسلام و انقلاب اسلامی باید بدانیم و تلاش کنیم تا عملکرد ما به نحوی باشد که پس از ما نیز اثرگذار و مفید باشد و همه کسانی که خدمتگذار حوزه‌های علمیه هستند باید بدانند خدمات آنها به حوزه علمیه و انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام بهرامی به روزرسانی فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه‌های علمیه را از ضروریات فعالیت‌های حوزه علمیه دانست و تصریح کرد: یکی از لوازم ارتباط گرفتن با جامعه و جذب جامعه به مبانی دینی شناخت صحیح و دقیق از مسائل جامعه و شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها و استعدادهای درون حوزه برای پاسخگویی به نیازهای جامعه است.

وی در ادامه افزود: جامعه شناسی و شناخت جامعه بین الملل یکی از ضروریات و مهمات حوزه‌های علمیه و مبلغان است، چرا که دشمنان هجمه‌های گسترده‌ای علیه ما دارند و لحظه‌ای از ما غافل نیستند و تلاش می‌کنند پرچم ولایت و تشیع را از ما بگیرند و لازم است ما نیز تحرکات و فعالیت‌های دشمنان را در نظر داشته باشیم و با تأسی به پرچم عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به مقابله با دشمنان بپردازیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در پایان اظهار کرد: مدیریت یک حوزه علمیه مانند کارمندی نیست که زمان مشخص داشته باشد بلکه یک مدیر حوزه علمیه باید روز و شب خود را در مسیر خدمت به طلاب با دلسوزی فراوان مصرف بدارد و در تمام مسائل مصالح طلاب و حوزه علمیه را در نظر بگیرد و تلاش کند تا مسیر کمال علمی و معنوی و رشد طلاب را فراهم آورد و باید بدانیم همه ما خادم حوزه‌های علمیه هستیم و باید همواره خدمتگذار حوزه های علمیه باشیم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از زحمات 20 ساله سرکار خانم مریم مدیدیان مدیر مدرسه علمیه خواهران صالحات فولادشهر تقدیر و خانم فرزانه لسانی به عنوان سرپرست مدرسه علمیه صالحات فولادشهر معرفی شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات