۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۸۲۲۵
امام جمعه کرمانشاه:

امر به معروف و نهی از منکر روح دین و احکام الهی است

امر به معروف و نهی از منکر روح دین و احکام الهی است
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: امر به معروف و نهی از منکر روح دین و احکام الهی محسوب می شود، بنابراین ادای این فریضه واجب بر همه ما به عنوان مسلمان واجب و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت اولین روز از ماه مبارک رمضان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه امروز با آیت الله مصطفی علما دیدار کردند.

امام جمعه کرمانشاه در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: رمضان در قاموس و فرهنگ دین مبین اسلام از کرامت و بزرگی خاص و ویژه ای برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه بیان کرد: بنابراین باید همه مردم و جامعه نسبت به حفظ حرمت و کرامت این ماه که به ماه مهمانی خدا معروف است، بکوشیم و از لحظات معنوی آن بهره مند شویم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر به نوعی روح دین و احکام الهی محسوب می شود، بنابراین ادای این فریضه واجب بر همه ما به عنوان مسلمان واجب و ضروری است و می تواند در اصلاح جامعه اسلامی نقش مهمی را داشته باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه مردم کرمانشاه همواره دل در گرو اهل بیت علیهم السلام و دین اسلام داشته اند و همین امر باعث شده است که در ماه رمضان چهره این شهر کاملا متحول شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: با این حال باید اذعان کرد که برخی از مردم و مسئولان نسبت به ادای سنت امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت هستند و در مقابل بدی ها وضعیت منفعلی به خود می گیرند که این وضعیت به هیچ وجه در شان جامعه اسلامی نیست.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه امام راحل بر نقش مدارس و دانشگاه ها بسیار تاکید داشتند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) نگاه ویژه ای به مدارس و دانشگاه ها داشتند و همواره تاکید می کردند که خروجی این اماکن باید بچه مسلمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه به هدف اصلی امام حسین علیه السلام از قیام عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی و بنیادین امام حسین (ع) در قیام خویش و یارانش احیای سنت رسول الله (ص) که همان امر به معروف و نهی از منکر می باشد، بود.

آیت الله علما در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز باید برخورد همه  با نسل های نوجوان و جوان براساس مهربانی و تدین باشد و باید با استفاده از آموزه های دینی راه و روش درست زندگی کردن را به آنان بیاموزیم./1400/

ارسال نظرات