۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۷۸۲۷۹
بسته انتخاباتی رسا؛

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت
در بسته امروز عزم استوار ظریف برای عدم کاندیداتوری و اظهارات عجیب فائزه هاشمی درباره احمدی نژاد و تکذیب این ادعاها از سوی دفتر رییس جمهور سابق را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در حالی که این روزها اخباری همچون اقدام تروریستی دشمنان در نطنز و مذاکرات وین از جمله اخبار داغ عرصه رسانه و مطبوعات محسوب می شود، اما با این که حدود دو ماه دیگر تا انتخابات باقی مانده است، اخبار انتخاباتی تب و تاب و داغی خود را از دست نمی دهند و همچنان از خبرهای پربازدید محسوب می شوند.

با نزدیک شدن به سرنوشت سازترین انتخابات کشور، یعنی انتخابات ریاست جمهوری شاهد وعده های انتخاباتی، گمانه زنی ها، کشمکش های میان احزاب و تأییدها و تکذیب ها هستیم.

در بسته انتخاباتی امروز اخباری مبنی بر تکذیب کاندیداتوری امیرآبادی فراهانی برای انتخابات، عزم استوار ظریف برای عدم کاندیداتوری، وعده های انتخاباتی غرضی و ضرغامی، اظهارات عجیب فائزه هاشمی درباره احمدی نژاد و تکذیب این ادعاها از سوی دفتر رییس جمهور سابق و شرط سعید جلیلی برای کاندیدا نشدن در انتخابات ۱۴۰۰ را تقدیم خوانندگان محترم خواهیم کرد.

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

غرضی: رئیس‌جمهور شوم، نرخ تورم را به صفر می‌رسانم

غرضی در پاسخ به این سوال که گفته بودید اگر رئیس جمهور شوید نرخ تورم را به صفر درصد می‌رسانید. آیا واقعا این موضوع شدنی است؟، گفت: قطعا این اقدام را انجام خواهم داد. من در مدیریت خود توانسته ام که این اتفاق را رقم بزنم که برعکس مسیر تورم عمل کنم. قطعا این کشور انقدر ثروتمند هست که می‌توان تورمِ آن را منفی کرد.

پیشنهاد جنجالی احمدی‌نژاد به فائزه هاشمی: معاون اول دولتم باش یا ائتلاف کنیم

فائزه هاشمی در گفتگویی خبر داد که رئیس جمهور سابق به او پیشنهاد معاون اولی را داده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار گفتگوهای کلاب هوسی داغ شده است. در جدیدترین این گفتگوها، فائزه هاشمی دختر کوچک آیت الله هاشمی در گفتگویی با سایت انتخاب اظهاراتی جالب را مطرح کرد

او گفت محمود احمدی‌نژاد به او برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پیشنهاد معاون اولی داده ولی او به خاطر عملکردش در سال ۸۸ و توهین‌هایی که به پدرش کرده نپذیرفته است. هاشمی گفت: درخواست ائتلاف داد، اما قبول نکردم.

او در ادامه گفت ممکن است آدم‌ها عوض شوند ولی اگر آقای احمدی‌نژاد عوض شده باید ابتدا از گذشته خود معذرت می‌خواست که این کار را نکرده است.

فائزه هاشمی گفت احمدی‌نژاد به او پیشنهاد مناظره هم داده اما او این مناظره را هم نپذیرفته است او گفت: ایشان را سلامت نمی دانم؛ حرف اقای میرحسین درمورد ایشان درست بود؛ ایشان توی دوربین زل می زند و دروغ می گوید.

فائزه هاشمی گفت که احمدی‌نژاد ابتدا به او پیشنهاد مناظره را داده و چند ماه بعد به او پیشنهاد معاون اولی داده است.

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

دفتر احمدی نژاد قویاً ادعای مطرح شده از طرف فائزه هاشمی را تکذیب کرد

این در حالی است که دفتر احمدی نژاد با صدور اطلاعیه ای ادعای مطرح شده از طرف خانم فائزه هاشمی رفسنجانی را قویا تکذیب کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به اطلاع مردم شریف می رساند:

مطالب منتشرشده در رسانه هامنسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون اولی از سوی دکتر احمدی نژاد به ایشان، قویا و به طور کامل تکذیب می گردد.

ضرغامی: رئیس جمهور شوم هرکاری روحانی کرد، خلافش را انجام می‌دهم

شعار من زیر میز زدن است اما با دمپایی نمی‌شود زیر میز زد، زیر میز زدن کفش کوهنوردی می‌خواهد. من زیر میزی می‎زنم که گزینه‎های آمریکا روی آن است.

امروز اگر از مردم پرسیده شود که دوست دارید به سال ۹۲ باز گردید، پاسخ آن‌ها مثبت است. من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم، برجام یعنی بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم.

اگر من رئیس‎جمهور شوم بنگاه داری بانک‌ها را تعطیل می‌کنم و هرکاری روحانی کرد، خلافش را انجام می‌دهم. طرح من برای مسکن، مسکن‎مهر پلاس است.

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

اسامی جدید در لیست شورای وحدت

شورای وحدت برای ایجاد اجماع و رسیدن به گزینه نهایی تلاش‌های خود را شروع کرده است. همین چند روز قبل بود که منوچهر متکی سخنگوی این شورا از شروع نامه‌نگاری با نامزدهای احتمالی خبر داد . غير از سیدابراهیم رئیسی، محسن رضایی و محمد باقر قالیباف نیز به عنوان افرادی که دعوت شده‌اند نام برد.

اکنون اما نیره قوی که جانشینی متکی در سمت سخنگوی شورای وحدت را به عهده دارد از اضافه شدن برخی اسامی خبر می‌دهد. او به «برنا» گفته است: « علاوه بر اسامی که آقای دکتر متکی اعلام کردند برای آقایان قاضی زاده هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد نامه هایی ارسال شده مبنی بر اینکه برنامه های خود و افراد شاخص کابینه را معرفی کنند و یک نشست و گفتگو با شورای وحدت داشته باشند.»

امیرآبادی: نمی‌خواهم در انتخابات کاندیدا شوم

احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

متن این توئیت به شرح ذیل است:

‏چون قصد فعالیت‌های انتخاباتی و کمک به جبهه انقلاب را دارم برای رعایت قانون، از هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری استعفا دادم و از مردم درخواست حضور باشکوه و سرنوشت ساز در انتخابات ۱۴۰۰را دارم. اعلام کاندیداتوری برداشت برخی رسانه‌ها از استعفا بوده است که به نوبه خود عذرخواهم.

شرایط شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده نمایندگی اولین میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم

هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس اطلاعیه شماره 2 را منتشر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

اطلاعیه شماره ۲

استانهای: آذربایجان شرقی، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مرکزی و همدان

به اطلاع آن عده از داوطلبان نمایندگی اولین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که توسط هیأت‌های اجرایی حوزه‌های انتخابیه صلاحیت آنان احراز نگردیده است می‌رساند «بر اساس تبصره ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی» می‌توانند از تاریخ ابلاغ فرمانداران و بخشداران مراکز حوزه‌های انتخابیه حداکثر ظرف مدت چهار روز از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۶ الی ۱۴۰۰/۰۱/۲۹ با توجه به شرایط کرونایی در وقت اداری از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۶:۰۰ به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات کلیه مراکز استان‌ها یا شهرستان‌های حوزه انتخابیه مربوطه مراجعه و پس از دریافت فرم، شکایت خود را تنظیم و رسید دریافت نمایند.

ظریف: بر عزم خود برای نامزدنشدن استوارم

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه طی مطلبی در صفحه شخصی اینستاگرام خود درباره حضورش در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 نوشت:

"علت تصمیم بنده برای نامزد نشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی و یا انسجام ملی هزینه کنم، نگرانی من از رأی آوردن است نه رأی نیاوردن، بر عزم خود برای نامزد نشدن استوارم."

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

شرط سعید جلیلی برای کاندیدا نشدن در انتخابات ۱۴۰۰

رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان‌های استان تهران سال ۹۲ درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح داد.

سید حسین نقوی حسینی رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در شهرستان های استان تهران در انتخابات سال ۹۲ درباره حضور سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد: با توجه به اینکه جلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور داشت و رای خوبی هم به دست آورد، آمادگی نامزدی برای حضور در ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را هم دارد، اما تمامی گزینه‌ها در جریان اصولگرا منتظر حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی هستند تا ببینند موضع انتخاباتی وی چه چیزی است.

وی افزود: اگر سید ابراهیم رئیسی نامزد شود و به انتخابات بیاید، نامزد‌های اصولگرایان و سعید جلیلی از او حمایت خواهند کرد، در غیر این صورت فکر می‌کنم جلیلی وارد میدان خواهد شد.

نقوی حسینی در پایان گفت: اگر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به انتخابات ریاست جمهوری بیاید، مورد اجماع اصولگرایان است و با توجه به اینکه سعید جلیلی هم برنامه دارد و هم دولتش را آماده کرده و هم جزو با برنامه‌ترین گزینه هاست در صورت حضور سید ابراهیم رئیسی از او حمایت می‌کند. اگر حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به انتخابات بیاید، جبهه پایداری نیز از او حمایت می‌کند و اجماع خوبی در اصولگرایان به وجود خواهد آمد.

توصیه جعفرزاده به لاریجانی: اگر رئیسی در انتخابات شرکت کرد، نیا!

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: به لاریجانی توصیه می‌کنم اگر رئیسی در انتخابات شرکت کرد، او نیاید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره گمانه‌زنی‌های مطرح شده مبنی بر این که گفته می‌شود با حضور سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، علی لاریجانی که صحبت حضور او هم در این دوره از انتخابات مطرح است، نخواهد آمد، گفت: توصیه من به آقای لاریجانی این است اگر آقای رئیسی در انتخابات شرکت کرد در انتخابات شرکت نکند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شما به شرایط کشور نگاه کنید؛ آقای رئیسی با یک فرد صحبت و صداوسیما یک ساعت برنامه درباره آن پخش می‌کند، به یک شعبه می‌رود درباره‌اش اخبار منتشر می‌کنند، معتقدم صدا و سیما شده است؛ آقای رئیسی!وی تاکید کرد: با چنین روندی که در پیش گرفته شده این امر برای مردم جا افتاده است که اگر آقای رئیسی در انتخابات ثبت‌نام هم نکند رئیس جمهور است، بنابراین با وجود چنین شرایطی، به هرشخصی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را دارد توصیه می‌کنم شرکت نکند.

جعفرزاده در پاسخ به سوالی مبنی براین که لاریجانی نماینده ایران در قرار داد راهبردی ایران و چین است که همین امر باعث شده امروز در جامعه مطرح شود او مد نظر بخش بزرگی از حاکمیت برای ریاست جمهوری است آیا این گمانه زنی‌ها درست است یا خیر، گفت: مردم نظر موافقی درباره این قرارداد ندارند؛ حال کاری به غلط و درست بودن آن ندارم اما اگر به کف خیابان بروید مردم ناراحت هستند؛ نکته‌ای که این وسط وجود دارد این است که حاکمیت چراغ سبز بزرگی را نشان داده مبنی بر این که آقای رئیسی را می‌خواهد، بنابراین به صلاح هیچ کاندیدایی نیست که در این عرصه وارد شود.

قالیباف مقدمات تشکیل ستاد انتخاباتی‌اش در استان‌ها را فراهم کرده است

آرین منش در رابطه با حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات بیان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم آقای قالیباف مقدمات تشکیل ستاد انتخاباتی‌اش را در استان‌ها فراهم کرده و آمادگی برای ورود دارد و در صورتی که آقای رئیسی ورود پیدا نکنند، به ‌نظر می‌رسد که آقای قالیباف عزم جدی برای ورود به عرصه انتخابات داشته باشند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم وحدت اصولگرایان اظهار کرد: شواهد و قرائن  حاکی از این است که اصولگرایان به یک کاندیدای واحد نخواهند رسید و قطعا در صورت اینکه شورای نگهبان تایید کند و اتفاقی که در گذشته هم افتاد و دوره‌ای بود که ما 5 کاندیدای اصولگرا داشتیم، ممکن است چنین وضعیتی تکرار شود.

آرین منش علت بوجود نیامدن فضای دوقطبی را مشکلات اقتصادی و مشکلات مردم، بالا بودن نرخ تورم و بیکاری، فشارها و تحریم‌های اقتصادی که سایه بر زندگی مردم افکنده است، خواند و افزود: این مشکلات آنچنان بر زندگی مردم اثر گذاشته که انتخابات برای آن‌ها اولویت تلقی نمی‌شود.مگر اینکه در دوماه باقی مانده فضای کشور با تمهیداتی که اندیشه می‌شود تغییراتی در آن اتفاق افتد و گشایش‌هایی در آن رخ دهد که چشم‌انداز مناسب‌تری برای مردم بوجود آید.

از عزم استوار ظریف برای عدم نامزدی تا اسامی جدید در لیست شورای وحدت

اصلاح طلبان برای رقابت با رئیسی گزینه ندارند

رجایی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در نهاد اجماع ساز در حال طرح ریزی برنامه‌هایی برای انتخابات هستند، گفت: برای گزینه‌ها جدا از بحث تایید صلاحیت، بحث اجماع هم وجود دارد و بحث رای آوری گزینه آخر است. نمی‌دانم حضور افرادی مانند زنگنه، پزشکیان و ... چقدر جدی است، اما اگر روی هر کدام از آن‌ها اجماع هم شود، تحمل تاب آوری در مقابل گزینه‌هایی مانند رئیسی را نخواهند داشت. افرادی مانند ظریف و جهانگیری اگر بیایند در حد خودشان می‌توانند باعث افزایش مشارکت شوند، اما توان رقابت جدی را ندارند؛ زنگنه هم بعید است بتواند از فیلتر شورای نگهبان عبور کند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان روی گزینه‌ای مانند عارف اجماع نمی‌کنند و شخص او هم گزینه مناسبی برای رقابت با رئیسی نیست. اگر عارف به صحنه بیاید از همه گزینه‌ها، شخص پخته‌تر و با تجربه‌تری است، زیرا هم تجربه معاون اولی، هم تجربه وزارت و هم تجربه مجلس و سایر مسئولیت را در کارنامه خود دارد، ولی ریاست جمهوری ویژگی‌های متفاوتی را طلب می‌کند.

نامه شورای وحدت برای سعید جلیلی، قاضی‌زاده هاشمی و علی نیکزاد

نیره قوی، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در رابطه با اضافه شدن اسامی جدید به افرادی که در جریان اصولگرایی از سوی شورای وحدت برای حضور در انتخابات نامه دریافت کرده اند، گفت: علاوه بر اسامی که آقای دکتر متکی اعلام کردند برای آقایان قاضی زاده هاشمی، سعید جلیلی و علی نیکزاد نامه هایی ارسال شده مبنی بر اینکه برنامه های خود و افراد شاخص کابینه را معرفی کنند و یک نشست و گفتگو با شورای وحدت داشته باشند.

خانم قوی در مصاحبه ای افزود: برای شوراها هم حداقل ۵ نفر از میان خانم ها از سوی شورای وحدت معرفی خواهند شد. در بحث انتخابات میان دوره ای مجلس مصوبه شورای وحدت این بوده که حتما از بین خانم هایی که در جریان ارزشی و انقلابی هستند یک خانم را برای جایگزینی خانم دکتر رهبر داشته باشیم و یقینا نظر شورای وحدت این است که این فرد خانم باشد.

قوی در رابطه با اعلام اسامی افرادی که برای انتخابات شوراها از بین زنان اصولگرا انتخاب شده اند خاطر نشان کرد: اسامی باید احصا شوند و از بین آنها برای تهران حداقل ۵ نفر خانم هستند و تلاش شورای وحدت بر این است که بیشترین تعداد را از زنان به کار بگیرد و معرفی کند.

عضو حزب مؤتلفه اسلامی: لاریجانی حمایت اصولگرایان را دارد / مؤتلفه اصراری بر کاندیدا درون حزبی ندارد

حمیدرضا ترقی با اشاره به اینکه مؤتلفه اصراری بر کاندیدا درون حزبی ندارد، با اشاره به کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: برخی از اصولگرایان لاریحانی را قبول دارند و او قطعا در این طیف حمایت دارد.

اصلاحات درباره نامزد نهایی به جمع‌بندی نرسیده است

یدالله طاهر نژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، ابراز کرد: برخی معتقدند گزینه نهایی باید بعد از تأیید صلاحیت شورای نگهبان معرفی شود وعده‌ای معتقدند که قبل از آن باید معرفی شود و هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این زمینه نشده است. بعدازاینکه این موضوع حیاتی و حساس به سامان برسد حتماً خواهید دید که این‌طور نیست که دست اصلاح‌طلبان خالی باشد.

این فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: میثاق جبهه اصلاح‌طلبان این است که از یک کاندیدای واحد اصلاح‌طلب حمایت بشود که هنوز هیچ تفسیری بر این میثاق انجام‌نشده، بنابراین همان اصل دنبال می‌شود.

طاهر نژاد درباره احتمال حمایت از ظریف گفت: ظریف یکی از گزینه‌های موردنظر حزب کارگزاران است، ولی کارگزاران پذیرفته در قالب جبهه اصلاحات فعالیت کند، بنابراین طبیعتاً ازنظر و تصمیم این جبهه حمایت می‌کند و ما منتظر تصمیم نهایی در جبهه اصلاحات هستیم./841/

ارسال نظرات