۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۷۹۱۳۳

کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار

کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار
کارگاهی کوچک به متراژ ۶۰۰ متر، فضایی که حالا امید چند بانوی سرپرست خانوار است که با شور و نشاط روز را به شب می‌رسانند تا لقمه حلالی برای فرزندانشان ببرند.

به گزارش خبرگزاری رسا، پنج شش نفری بیشتر نیستند، بانوان سرپرست خانواری که در یک کارگاه تهیه و تولید انواع شوری و ترشی فعالیت می‌کنند.

در راستای بررسی و معرفی واحدهای تولیدی احیا شده این بار مقصد یک کارگاه ۶۰۰ متری تهیه شوری و ترشی است که از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده است.

محمد علی سهرابی با بیان اینکه این کارگاه یک واحد تولیدی کوچک است که توانسته تعدادی هرچند اندک از بانوان سرپرست خانوار را مشغول به کار کند، گفت: این واحد نوپا گرچه در شرایط اقتصادی امروز با مشکلات مالی دست به گریبان است اما تلاش کرده‌ایم تا آنجا که می‌توانیم کار را سر پا نگه داریم تا این بانوان راضی باشند و کسب درآمد کنند.

مدیر کارگاه تولیدی طعم گستر، با بیان اینکه خوشبختانه از سوی طرفین کارگر و کارفرما رضایت‌مندی خوبی وجود دارد، افزود: همین که توانسته‌ایم رضایت این چند بانو را به دست بیاوریم تا لقمه حلال برای فرزندانشان ببرند، بسیار جای شکر دارد.

وی ادامه داد: در این میان اما با مشکلاتی همچون تامین آب و برق رو به رو بوده‌ایم که خوشبختانه با پادرمیانی دادگستری مشکل برطرف و از تعطیلی کادگاه پیشگیری شده است.

سهرابی افزود: همچنین در بحث مالی نیز با بانک‌ها به مشکل خورده‌ایم که وساطت دستگاه قضا منجر به حل بخشی از مشکلات شده است که امیدواریم به زودی به صورت کامل برطرف شود.

وی ظرفیت تولید این کارخانه را ماهانه بین ۸ تا ۱۰ تن انواع ترشی و شوری دانست که ارزش ریالی آن ۱۵۰ میلیون تومان است.

این تولیدکننده با تاکید بر اینکه در صورت حل کامل مشکلات مالی ظرفیت تولید افزایش خواهد یافت، گفت: خرید مواد اولیه به صورت نقد و فروش مدت‌دار در بازه زمانی حداقل دو ماهه ما را با مشکل نقدینگی رو به کرده است که تمام تلاش خود را برای رفع آن و افزایش تولید و توسعه به کار خواهیم بست.

گفتنی است این واحد تولیدی نوپا در شاپورجان واقع شده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات