۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۷۹۵۹۴
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نقش آفرینی روحانیت در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات

ضرورت نقش آفرینی روحانیت در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی بر ضرورت نقش آفرینی روحانیت در تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش روی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست کارگروه روحانیت و حوزه علمیه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت امام علی(ع)، آن امام همام را الگوی عدالت و حقانیت برای جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: اگر جامعه بشری بر مبنای سیره عملی آن حضرت حرکت کند به طور حتم شاهد تحقق عدالت حقیقی خواهیم بود.

وی، بی عدالتی و ظلم را مهم ترین مشکل امروز جامعه بشری عنوان کرد و افزود: متأسفانه در سایه این عدالتی و ظلم انسان های بی گناه بسیاری در حال نابود شدن هستند.
استاد حوزه علمیه مازندران، سیره عملی نخسین امام شیعیان را راه عبور از بحران های امروز جامعه بشری دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز جامعه اسلام نیز با فاصله گرفتن از معارف ناب اهل بیت(ع) به ویژه سیره علوی، در مسیر دیگری قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که سیره امام علی(ع) باید الگویی برای خدمت به مردم قرار گیرد، افزود: مسؤولان باید سیره نورانی این امام همام را به عنوان الگویی ارزشمند و متعالی مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار نشر و گسترش سیره علوی در جامعه است، تصریح کرد: مهم ترین دغدغه نخستین امام شیعیان رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان و تحقق عدالت واقعی بود که نظام اسلامی نیز در 42 سال اخیر راهبرد خود بر همین اصل دنبال کرده است.

وی با اشاره به این که حکومت امام علی(ع)، ساده، منطبق بر فطرت درونی انسان، آموزه‌های خداوند و مبتنی بر عدالت خواهی بود، خاطرنشان کرد: امروز مهم ترین دغدغه مقام معظم رهبری تحقق عدالت واقعی و کاهش مشکلات عمومی مردم به ویژه نیازمندان و محرومان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم ریاست جمهوری در خرداد ماه امسال، بر ضرورت بسترسازی به منظور تحقق حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که متأسفانه عدم مدیریت صحیح در بخش های اقتصادی موجب بروز مشکلات معیشیتی برای مردم به ویژه قشر محروم جامعه شده است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم ترین مطالبات مردم از مسؤولان رفع مشکلات معیشتی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با سوء استفاده از شرایط به وجود آمده به دنبال دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات آتی و همچنین عوامل برگزاری آن هستند، تصریح کرد: این ملت با بصیرت در طول 42 سال اخیر همواره نشان دادند فریب حربه های نخ نمای دشمن را نخواهند خورد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انتخابات امسال نیز به صحنه ای حضور حداکثری مردم تبدیل خواهد شد، ادامه داد: همه مسؤولان باید تلاش کنند تا در این مدت باقیمانده از رنج و آلام اقتصادی مردم بکاهند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی، سخنان مقام معظم رهبری را در همه امور فصل الخطاب دانست و خاطرنشان کرد: هر مسؤولی در هر جایگاه و رده ای که قرار دارد باید گوش به فرمان رهبری نظام باشد، چون تبعیت از ولایت عامل سعادت و تعالی جامعه خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور، مبلغان دینی و روحانیت باید در منابر و خطابه های مجازی و حقیقی خود با آگاهی دادن به جامعه و روشنگری نسبت به توطئه های دشمن، زمینه را برای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در انتخابات پیش روی فراهم کنند./950/

ارسال نظرات