۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۶۷۹۷۰۰

رسالت اصلی حوزه علمیه نشر فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه است

رسالت اصلی حوزه علمیه نشر فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه است
خوزستان - خانم صرخه گفت: هدف از تأسیس حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتلاء کلمه توحید، نشر فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران، ظهر امروز باحضور خانم صرخه، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این نشست معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان رسالت اصلی حوزه علمیه را  زمینه سازی جهت تشکیل دولت اسلامی خواند و بیان داشت: رسالت حوزه‌های علمیه مشخص نمودن مسیر انسان برای رسیدن به کمال مطلوب با هدف خدمت است؛ هدف از تأسیس حوزه‌های علمیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتلاء کلمه توحید، نشر فضائل اخلاقی و کمالات انسانی در جامعه می‌باشد که در این راستا فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته است.

خانم صرخه تربیت افراد صلاحیت دار از سوی حوزه علمیه را یکی از فعالیت‌های مهم در جهت انتشار معارف اسلامی در جامعه دانست و عنوان داشت: حوزه‌های علمیه تا کنون با تربیت افراد صلاحیت دار در جهت فرهنگ سازی جامعه تلاش‌های بسیاری داشته است که امیدواریم با نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی برای حرکت در مسیر کمال قدمی برداریم.

وی در خصوص تاریخچه پیوستن حوزه‌های علمیه خواهران به نظام آموزش عالی کشور تصریح کرد: نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران از سال ۱۳۷۶ به صورت رسمی به نظام آموش عالی کشور ملحق شد و با تربیت ۱۱ هزار طلبه در خوزستان بخشی از مسؤولیت‌های نظام آموزش عالی کشور را بر عهده گرفت.  

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان افزود: حوزه‌های علمیه در جهت ارائه فارغ التحصیلان موفق به جامعه تلاش‌های بسیاری داشته و اکنون این افراد در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و پژوهشی در حال خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

خانم صرخه در خصوص گستردگی و پراکندگی حوزه‌های علمیه خواهران در خوزستان اظهار داشت: پراکندگی حوزه‌های علمیه در استان بر مبنای جمعیت هر شهر ساماندهی می‌شود؛ با توجه به وسعت استان در ۲۳ شهر ۳۳ مدرسه علمیه وجود دارد.

وی با اشاره به مقاطع تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در خوزستان ابراز داشت: ورودی حوزه علمیه از مقاطع سیکل یا دیپلم صورت می‌پذیرد و متقاضیان می‌توانند در مقاطع سطح ۲ کارشناسی، سطح ۳ کارشناسی ارشد و سطح ۴ دکترا به تحصیل بپردازند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان افزود: در مقطع تحصیلی سطح ۲ گرایش به صورت عمومی است و دروس در قالب علوم و معارف اسلامی ارائه می‌شود.

خانم صرخه با بیان اینکه متقاضیان سطح ۳ که امکان حضور در حوزه‌های علمیه را ندارند می‌توانند از آموزش‌های غیر حضوری یا نیمه حضوری بهره‌مند شوند، گفت: عمومأ گرایش‌ها در مقطع سطح ۳ مشخص می‌شوند و افراد می‌توانند در رشته‌های مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام اسلامی با گرایش مهدویت و امامت، فقه، تفسیر و ... به تحصیل بپردازند؛ ضمن اینکه اگر برخی از متقاضیان امکان حضور در حوزه‌های علمیه را نداشتند می‌توانند به صورت غیر حضوری یا نیمه حضوری ثبت نام کنند.

وی در رابطه با رشته‌های مرتبط با سطح ۴ حوزه علمیه بیان داشت: این مقطع به جهت حساسیت و شرایط خاص تنها در اهواز با ۳ رشته فقه، تفسیر و کلام در حال فعالیت است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان آشنایی بیشتر با معارف اسلامی را از مهمترین انگیزه‌های ورود داوطلبین به حوزه‌های علمیه دانست و گفت: یکی از انگیزه‌های افراد برای حضور در حوزه‌های علمیه آشنایی با معارف دینی و اسلامی است تا بتوانند پس از کسب این معارف وارد عرصه‌های علمی و پژوهشی شوند.  

خانم صرخه با اشاره به فعالیت‌های طلاب در سطح جامعه، ارگان‌ها و نهاد‌های علمی عنوان داشت: در عرصه پژوهشی طلاب با ارائه کتاب، مقالات، رمان و داستان‌های متناسب با حوزه دین فعالیت‌های بسیار خوبی داشتند.

وی در پایان در رابطه با فعالیت‌های فرهنگی طلاب عنوان داشت: تعدادی از طلاب تحت عنوان کارشناس یا مدیر فرهنگی در سطح دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، آموزش پرورش، سازمان‌های مردم نهاد و تشکیلات جهادی حضور فعالی دارند. /۹۴۵۴/

ارسال نظرات