۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۸۰۰۹۷
مدیر حوزه علمیه مجد تهران:

رسانه‌های خبری حوزوی از تحریف در روایت گری پرهیز کنند

رسانه‌های خبری حوزوی از تحریف در روایت گری پرهیز کنند
مدیر حوزه علمیه مجد تهران گفت: از رسانه‌های خبری دینی و منتسب به حوزویان انتظار می‌رود که عینیت و واقع گرایی را در روایت‌های خبری خود مراعات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی سیبویه، مدیر مدرسه علمیه و امام جماعت مسجد مجد تهران در دیدار با حجت الاسلام محققی، مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به پیشینه مسجد و مدرسه علمیه مجد الدوله از دوران قاجار گفت: کارنامه درخشان این مدرسه علمیه مرهون زحمات عالمان مهذبی مانند ملا محمد علی آملی والد حکیم متاله شیخ محمد تقی آملی است.

وی افزود: مسجد مجد مورد عنایت حضرت امام راحل بوده و ایشان به طلاب برای اقامه جماعت پشت سر ملا محمد تقی آملی توصیه می کردند.

وی با بیان این که شیخ فضل الله نوری مدتی در این مسجد اقامه نماز جماعت و فعالیت فرهنگی داشته است، اظهار کرد: این مسجد در دوران دفاع مقدس شهیدانی از جوانان بسیجی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه در ادامه با اشاره به تحصیل و تربیت 80 طلبه سطح 2 و 3 در این مدرسه پس از گذران امتحان و گزینش ورودی از بین نخبگان گفت: تعدادی از طلاب مدرسه علمیه مجد تهران در فعالیت های خودجوش جهادی تبلیغی و خدمت رسانی عمومی شرکت داشته اند.

وی رسیدگی به امور طلاب در روزهای حساس کرونایی را مد نظر قرار داد و ادامه داد: تقویت بنیه علمی و اخلاقی طلاب از دغدغه های این مدرسه قدیمی ذیل برنامه های شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه تهران است.

مدیر مدرسه علمیه مجد تهران در ادامه سخنان خود به فعالیت های خبرگزاری رسا اشاره و بیان کرد: خبررسانی در حوزه های علمیه دو لبه خطرناک دارد؛ و آن دو مبالغه و تحریف واقعیت است. شاید برخی از رسانه ها گاه از اصل انعکاس واقعیت بدون تحریف تخطی کنند ولی از رسانه های خبری دینی و منتسب به حوزویان انتظار می رود که عینیت و واقع گرائی را در روایت های خبری خود مراعات کنند.

رسانه‌های خبری حوزوی از تحریف در روایت گری پرهیز کنند

وی افزود: طبق سفارش ائمه معصوم باید محاسن کلام اهل بیت (ع) برای مردم بازگو شود.

مدیر مدرسه علمیه مجد تهران ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات اسلامی را مد نظر قرار داد و با اشاره به ظهور شبکه فراگیر رسانه های نوین گفت: همان گونه که در اسلام، به وسیله اذان اعلان عمومی نسبت به برپایی نماز می شود، رسانه های خبری مانند خبرگزاری رسا نیز با شیوه های خبررسانی روزآمد، زحمات حوزویان و روحانیت شیعه را انعکاس می دهند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، دکتر علیرضا استادیان خانی، معاون تحقیقات کاربردی خبرگزاری رسا گزارشی از برنامه های خبری و اقدامات راهبردی این خبرگزاری در راستای تقویت حوزه انقلابی و روایت فعالیت های مدارس علمیه و مساجد موفق ارائه کرد.

محمد مهدی محققی
ارسال نظرات