۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
کد خبر: ۶۸۰۲۵۶
معاون فرهنگی اوقاف لرستان مطرح کرد؛

وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف در لرستان

وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف در لرستان
لرستان - حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف در استان گفت: ۸۰ درصد وقف‌های موجود انتفاعی هستند.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: بیش از 800 نوع نیت در سامانه اوقاف وجود دارد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان افزود: موقوفاتی با نیت کمک به فقرا و نیازمندان، ایام عزاداری ها ولادت و شهادت، کمک هزینه جهیزیه و درمان، در زمینه قران و مراسم عزاداری عاشورا و دیگر نیات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی موقوفات در طول تاریخ دستخوش حوادث شده اند و یا سند و مدرکی برای موقوفه بودن آنها وجود ندارد، عنوان داشت: این موقوفات اگر احیا شوند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود.

حجت الاسلام عباس زاده به راه اندازی مراکز افق در امام زادگان اشاره کرد و گفت: با محوریت این مراکز اقدامات فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جوار امام زادگان انجام می شود و هدف تبیین سبک زندگی اسلامی، مقابله با آسیب هایی همچون طلاق و اعتیاد است.

وی بر ضرورت بیان آثار و برکات وقف در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: اگر مردم را با فرهنگ، آثار و برکات وقف آشنا سازیم سبب سرمایه گذاری در این مسیر خواهد شد و فرهنگ وقف به خوبی تبیین می شود.

80 درصد وقف های لرستان انتفاعی هستند

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان اینکه 80 درصد موقوفات انتفاعی است، گفت: گسترش وقف منفعتی و درآمد زا نیاز جامعه امروز است و در این راستا می طلبد با استفاده از ظرفیت های تبلیغی و رسانه ای و فرهنگی مردم را آگاه ساخت.

وی اظهار داشت: اگر وقف های منفعتی بیشتر شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می شود و باید واقفین را آگاه ساخت و البته نیت واقف را به سمت نیازهای جامعه همچون تبیین فرهنگ دینی، حوزه علمیه و وقف های قرآنی هدایت کرد.

حجت الاسلام عباس زاده عنوان کرد: تلاش برای تبیین و ترویج فرهنگ وقف مشارکتی از دیگر برنامه های مهم اوقاف لرستان است.

وی بیان کرد: با توجه به هزینه های سنگین املاک و فشارهای اقتصادی، ترویج فرهنگ وقف مشارکتی فرصتی برای ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقف های جدید است./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات