۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۸۰۲۶۱
امام‌جمعه بجنورد:

پردازش نفس و توجه به غیر دستاورد ماه رمضان است

پردازش نفس و توجه به غیر دستاورد ماه رمضان است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری پردازش نفس و توجه به غیر را دستاورد ماه رمضان دانست و گفت: روزه‌داری غیر از توجه به خداوند، عاملی برای توجه به نیازمندان هم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت هفته هلال‌احمر و تقدیر از داوطلبان طرح سردار شهید سلیمانی، با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: در مورد ماه مبارک رمضان آنچه بیشتر به چشم می‌آید دو موضوع پردازش نفس و توجه به غیر است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است، افزود: رمضان ماهی است که سحرهای آن با دعا و مناجات و نماز فرصتی برای تحول و تغییر آدمی است تا انسان گذشته آلوده خود را به وسیله توبه و انابه پاک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه موضوع دیگر که در ماه رمضان برجسته است، توجه به غیر است، گفت: درواقع یکی از دلایل روزه گرفتن این است که با روزه‌داری، به فکر محرومان و نیازمندان بیفتیم.

وی افزود: روزه ماه مبارک رمضان غیر از توجه به خداوند، عاملی برای توجه به مردم به‌ویژه قشر نیازمند نیز هست؛ لذا انسان با تشنگی و گرسنگی کشیدن به یاد مستمندان می‌افتد، حس کمک و نوع‌دوستی در او بیشتر تقویت می‌شود و راحت‌تر می‌تواند از سرمایه خود برای محرومان و نیازمندان بگذرد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: ماه رمضان هم کامل نمی‌شود مگر به دادن فطره به نیازمندان جامعه؛ زیرا امضا و اکمال ماه مبارک رمضان به فطره‌ای است که در روز عید فطر به نیازمندان می‌دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: درواقع ما با دادن فطره و توجه به محرومان روزه خود را کامل می‌کنیم و این‌گونه توجه به نفس و توجه به غیر هر دو با هم در ماه رمضان معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر در حوادث غیرمترقبه و نیز مشارکت در طرح‌های مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی، بر ثبت وقف با نیت رفع نیازهای جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود خیران و واقفان برای مجموعه‌های مردم‌نهاد مانند هلال‌احمر ثبت وقف داشته باشند و بخشی از موقوفات جدید به سمت رفع نیازهای این مجموعه هدایت شود.

گفتنی است، برگزاری مانورهای ترکیبی جاده، ارتفاع و درمان، تقدیر از داوطلبان طرح سردار شهید سلیمانی، توزیع هزار و 200 بسته غذایی و همچنین بازدید از بیمارستان صحرایی از دیگر برنامه‌های آئین گرامیداشت هفته هلال‌احمر در استان بود که امروز برگزار شد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات