۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۸۰۲۷
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

تنها حوزه می‌تواند کسانی مانند شهید مطهری را تربیت کند

خبرگزاری رسا ـ همایش یک روزه «طلیعه علم و معرفت» ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه قم امروز در مسجد اعظم قم آغاز شد.
حجت الاسلام هادي حسين خاني، معاون تهذيب حوزه‌هاي علميه

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل مرکز خبر حوزه، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در این همایش گفت: پیمودن مسیر طلبگی بسیار با ارزش و مقدس است و ادامه این مسیر بسیار مهم است و نباید از آن غافل شد.

حجت‌الاسلام حسین‌خانی افزود: اگر در رشته‌ و علمی متخصص نداشته باشیم، می‌توان از خارج کشور وارد کرد، اما شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری را جز حوزه‌های علمیه، جای دیگری نمی‌تواند تربیت کند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در جوار حضرت فاطمه معصومه (س) طلبه شده‌اند باید قدر آن را بدانند یکی از ثمرات بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) وقوع انقلاب اسلامی در ایران است، چون اگر این بارگاه نبود حوزه‌ای تاسیس نمی‌‌شد.

معاون تهذیب حوزه با اشاره به فعالیت‌های این معاونت بیان داشت: فعالیت‌های اخلاقی، معنوی، تربیتی و فرهنگی در معاونت تهذیب صورت می‌گیرد و برنامه‌های خوبی در این معاونت تدارک دیده شده که از جمله آن دروس اخلاق عمومی است.

وی با بیان اینکه در مدارس علمیه، به طلاب مشاوره‌های لازم ارایه می‌شود ادامه داد: فعالیت‌هایی مانند برگزاری اردو، مسابقات علمی، طرح مطالعات شهید مطهری از دیگر برنامه‌هایی است که در مدارس علمیه برای طلاب برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در این همایش 1500 نفر از طلاب جدیدالورود با شیوه‌ها و ذی طلبگی آشنا می‌‌شوند./د103
ارسال نظرات