۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۸۰۴۹۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اصل امربه‌معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است

اصل امربه‌معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه اصل امربه‌معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است، گفت: باید در مواجهه با منکرات احتمالی با مهربانی اقدام به راهنمایی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای بیش از پیش این فریضه الهی در جامعه، بر تشریک‌مساعی و مشارکت همگانی در احیا و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر با رعایت مراتب آن تأکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید فقط از ستاد امر به انتظار داشته باشیم به‌تنهایی تمام امور مربوط به این بخش را به سامان برساند، افزود: درواقع ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان «بیدارباش» را دارد که مانند یک دیدبان جامعه را رصد و موارد را اطلاع‌رسانی می‌کند و دستگاه‌های اجرایی باید مصوبات این ستاد را اجرا کنند.

رییس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با اشاره به اینکه احیا و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را رفع کند، خاطرنشان کرد: امروزه بخش عمده‌ای از تهاجم و شبیخون فرهنگی رسانه‌های معاند متوجه خانواده و بانوان جامعه به‌عنوان مادران آینده این سرزمین است؛ ازاین‌رو باید هوشیار بوده و ضمن اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر، اهداف این‌گونه اقدامات دشمنان را نیز برای مردم تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه اصل امربه‌معروف و نهی از منکر ایجابی و فرهنگی است، اضافه کرد: باید در مواجهه با منکرات احتمالی با مهربانی و عطوفت اقدام به راهنمایی افراد کرده و سعی در اصلاح عملکرد آن‌ها داشته باشیم تا اقدام ما در اجرای این فریضه الهی تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: در نگاه اسلام توجه به ‌سلامت روح، روان و اخلاق فرد و جامعه در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بر این اساس امنیت، شکوفایی و رشد اقتصادی و تعالی جامعه در سایه امربه‌معروف و نهی از منکر محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: امروز سرمنشأ بسیاری از نارسایی‌ها و مشکلات به دلیل عدم توجه به موضوع امربه‌معروف و نهی از منکر است.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، با تأکید بر توسعه فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، از ایجاد فضای ویژه دوچرخه‌سواری بانوان در شهرستان‌ها تا یک ماه آینده خبر داد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات