۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۸۱۰۰۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

فتح خرمشهر از مصادیق بارز امداد الهی در دفاع مقدس بود

فتح خرمشهر از مصادیق بارز امداد الهی در دفاع مقدس بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه فتح خرمشهر از مصادیق بارز امداد الهی بود، گفت: صدام می‌خواست جنگ را هفت‌روزه تمام کند اما امداد الهی مانع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرماندهان نظامی و مسؤولان استانی که به مناسبت سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد (ص)، اظهار کرد: حق‌تعالی در این آیه می‌فرماید: «اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» و تأکید می‌کند ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر خدا را یاری کنید، او شما را یاری و گام‌هایتان را استوار می‌کند.

وی افزود: یاری خداوند همان امداد غیبی است که در دوران دفاع مقدس بارها شاهد آن بودیم و ازجمله در حماسه آزادسازی خرمشهر بر همگان عیان شد؛ ازاین‌رو حضرت امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در طول تاریخ نمونه‌های فراوانی از یاری‌رسانی حق‌تعالی به اصحاب حق و پیامبران وجود دارد، اضافه کرد: یاری خداوند بارها به داد انبیای الهی رسیده است، ازجمله پیامبر گرامی اسلام (ص) وقتی با یهودیان خیبر صحبت و مذاکره می‌کرد، برنامه‌ریزی شده بود از بالای دیوار قسمتی از دیوار را بر روی ایشان بیندازند و مدعی اتفاقی بودن موضوع شوند؛ اما یاری خداوند رسید و جبرئیل به پیامبر اطلاع داد که چنین توطئه‌ای چیده شده است.

وی افزود: در جنگ بدر نیز شمار دشمنان بسیار بیشتر بود و زودتر هم به محل نبرد رسیده بودند، بلندی‌ها و چاه‌های بدر را گرفته بودند و اسب و سازوبرگ جنگی فراوانی داشتند. از سوی دیگر یاران پیامبر دیر رسیدند و به چاه‌های آب هم دسترسی نداشتند؛ اما حق‌تعالی به یاری سپاه اسلام آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در زمان حضرت صالح (ع) نیز وقتی این پیامبر الهی برای عبادت به کوه رفته بود دشمنان جوانان را آماده کردند تا در هنگام بازگشت حضرت صالح (ع) شبانه از بالای کوه سنگ بر سر او بریزند و وی را بکشند؛ اما امداد الهی به یاری پیامبر (ع) آمد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دفاع مقدس هم به همین صورت بود و در جای‌جای آن امداد الهی به یاری رزمندگان اسلام آمد، افزود: صدام می‌خواست جنگ را هفت‌روزه تمام کند و با حساب‌وکتاب‌های دنیوی و نظامی نیز این موضوع میسر بود؛ اما امداد الهی مانع تحقق محاسبات دنیوی و نظامی استکبار و رژیم بعث شد.

وی ادامه داد: آن زمان در ایران تازه انقلاب شده بود، بسیاری از فرماندهان ارشد ارتش که وابسته به رژیم ستم‌شاهی بودند فرار کرده بودند و ارتش منسجم نبود، سپاه به‌خوبی شکل نگرفته بود، وضعیت نظام به هم ریخته بود و مدیریت‌ها مستحکم نبود؛ ازاین‌رو صدام گمان می‌کرد با این وضعیت تا ارتش بتواند خود را جمع‌وجور کند به تهران رسیده و پایتخت را می‌گیرد، اگرچه این برنامه‌ریزی رژیم بعث و استکبارِ حامی آن، طبق محاسبات دنیوی درست بود اما امداد غیبی را در محاسبات خود نیاورده بودند؛ به‌گونه‌ای که وقتی امداد الهی آمد نزدیک یک ماه تنها در خرمشهر معطل شدند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات