۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۶۷۸۵۰۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مکتبی و ولایی بودن ویژگی بارز ارتش است

مکتبی و ولایی بودن ویژگی بارز ارتش است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه مکتبی و ولایی بودن ویژگی بارز ارتش است، گفت: مکتبی بودن شهید صیاد شیرازی در نیروی زمینی زبانزد همه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم گرامیداشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تیپ 130 شهید دلجویان ارتش مستقر در بجنورد با حضور کارکنان تیپ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، از نقش و خدمات ارتش در بیش از چهار دهه عمر انقلاب و نظام اسلامی تجلیل کرد.

وی با بیان اینکه ارتش در روز 29 فروردین سال 58 تولد یافت، افزود: در آن زمان برخی به خاطر عدم درک و نداشتن بصیرت، حرف از ضرورت انحلال ارتش می‌زدند ولی بزرگانی مانند حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، شهید چمران و بسیاری از دیگر دلسوزان اسلام و انقلاب با تمام وجود از ارتش حمایت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام خمینی (ره) فرمودند من اعلام می‌کنم که اگر کسی با ارتش ما امروز مخالف باشد، با اسلام مخالفت کرده است که این سخن خود نشان‌دهنده جایگاه والای ارتش جمهوری اسلامی و اعتقاد و اعتماد رهبری نظام به ارتشیان بود.

وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تنها ابزار دفاعی ما ارتش بود؛ لذا مخالفت با ارتش مخالفت با اسلام بود و رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم با حمایت‌های خود مانع از اجرایی شدن اندیشه ناصواب انحلال ارتش شد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: امروز ارتش ما ارتش محمدی است و این تعبیر فرماندهی کل قوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس ارتش و سپاه دوشادوش هم بسیاری از عملیات‌ها را هدایت کردند و بعد از هشت سال مبارزه اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک کشور ما به دست دشمنان بیفتد.

وی در ادامه افزود: طبق قانون اساسی ارتش ما بر هفت اصل استوار است که یک مورد آن اسلامی و مکتبی بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه در نیروی زمینی مکتبی بودن شهید صیاد شیرازی زبانزد همه بود؛ به‌گونه‌ای که هر زمان کاری را شروع می‌کرد ابتدا دعای فرج را می‌خواند، گفت: اکنون ما باید این اسطوره‌ها را از یاد نبرده و راه آن‌ها را ادامه دهیم./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات