۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۶۸۱۳۸۱
آیت الله اراکی تأکید کرد؛

تضعیف نهادهای نظام خیانت به ملت و خلاف شرع است/ مرد میدان؛ حلّال مشکلات

تضعیف نهادهای نظام خیانت به ملت و خلاف شرع است/ مرد میدان؛ حلّال مشکلات
نماینده مجلس خبرگان تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور را امری نکوهیده دانست و گفت: نباید به گونه ای سخن بگوییم که نهادهای مقدس نظام اسلامی تضعیف شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دیدار دانش آموختگان سپاه علویون با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو و حضور حداکثری، اظهار داشت: معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است که در رأس آن رسول اکرم (ص) بعد از ایشان در عصر ما امام زمان (عج) و از سوی حضرت ولی عصر هم ولی فقیه قرار دارد.

وی گفت: معنای انتخابات این است که مردم با انتخابات اعلام می‌کنند ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی مناسب می خواهیم انتخاب کنیم.

نماینده مجلس خبرگان با تأکید بر این که به فضل الهی یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم خواهیم داشت، افزود: امروز نیاز کشور یک رئیس جمهور تحول گرا، جهادی، مخلص و میدانی است و به امید خدا مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

آیت الله اراکی با اشاره به تفاوت نظام های الهی و غیرالهی، بیان کرد: یکی از تفاوت های دولت الهی با دولت های غربی و سکولار این است که در نظام غیر الهی کار حاکم و فرمانروا این است که مردم را با همان وضعیت موجود اداره و مدیریت می‌کند اما در نظام الهی علاوه بر این آنچه وظیفه مدیریت جامعه است بالا بردن جامعه است؛ یعنی باید جامعه را رشد و ترقی بدهد و تربیت کند وظیفه تربیت جامعه بر عهده اوست ما فرمانروایان الهی را هادیان به سوی پیشرفت و مقامات بالا می دانیم.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس جمهور در انتخابات پیش رو بیان داشت: ما امروز در انتخابات نیاز به یک بازوی اجرائی توانمند در مدیریت کشور و رفع کننده نیازهای مردم و مشکلات داریم و هم یک بازوی اجرائی برای رهبری می خواهیم که هادی باشد و مردم از او اخلاق و سبک زندگی یاد بگیرند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که رئیس جمهور باید در رأس اخلاق های خوب باشد و مردم از او تواضع، ورع و اجتهاد ببینند، ابراز کرد: رییس جمهور باید حرفی که می زند بداند موافق با رضای خداست یا مخالف با رضای خداست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور را امری نکوهیده دانست و تصریح کرد: نباید به گونه ای سخن بگوییم که نهادهای مقدس نظام اسلامی تضعیف شود چون اقتدار ملت ما به این نهادها بستگی دارد و دشمن اگر از ما می ترسد به خاطر اقتدار و صلابت این نهادها است.

آیت الله اراکی با تأکید بر این که تضعیف نهادهای نظام اسلامی خیانت به ملت و خلاف شرع است، تصریح کرد: مسؤولان و کسی که می خواهد رئیس جمهور شود نباید این نهادها را تضعیف کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش قوه قضائیه در جلوگیری از فساد و تخلف، گفت: اگر قوه قضائیه مقتدری نداشته باشیم عناصر فاسد جامعه را نابود می کنند، ما باید قوه قضائیه ای داشته باشیم که در سایه این قوه قضائیه متخلفان ترس داشته باشند و در کنار آن مردم عادی احساس امنیت کنند و اگر قوه قضائیه تضعیف شود این صد در صد خواسته دشمن ملت ما است.

آیت الله اراکی با تأکید بر این که شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و مخالفت با قانون به ضرر جامعه خواهد بود، گفت: تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهادهاست؛ این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذار است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که همه باید به آراء و نظرات شورای نگهبان احترام بگذارند، اظهار داشت: بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۹
باید به فکر مردم باشیم
0
0