۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۸۱۵۲۳

کتاب اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی منتشر شد

کتاب اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی منتشر شد
کتاب اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی از سوی انتشارات دین و رسانه وابسته به اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» نوشته «غلامحسین عیوضی و عبدالله جلالی» از سوی انتشارات«دین و رسانه» وابسته به اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما منتشر شد.

بر اساس این گزارش،‌ کتاب اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی دربردارنده فصل‌هایی همچون کلیات، بایسته‌های اخلاقی مشترک بین مناظره‌کنندگان، مجری، مخاطبان و برگزارکنندگان مناظره رسانه‌ای، بایسته های اخلاقی اختصاصی گفت‌وگو و مناظره‌کنندگان، مجری، تولید و مخاطبان  است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «مناظره شیوه‌ای حکیمانه در تعلیم و دعوت و در شمار برنامه‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) در انجام رسالتش بوده است که بسیاری از حکمای بزرگ اسلامی در طول تاریخ از آن بهره برده‌اند. گرچه رسانه ملی با راه‌اندازی مناظرات و ایجاد زمینه استقبال علاقه‌مندان به مناظره،‌تاثیر چشمگیری در حضور اجتماعی و سیاسی مردم و شکل‌گیری گفتمان های انتقادی، تقویت مردم‌سالاری و افزایش آگاهی عمومی داشته است، اما ضرورت ایجاد منشوری اخلاقی در این زمینه کاملا محسوس است.

برای برگزاری مناظره‌ مد نظر اسلام، دستورهایی در قرآن کریم وجود دارد که شناخت و ارائه آن به اهالی رسانه در برگزاری مناظره، بسیار موثر و پرفایده است. از این‌رو پژوهش‌های قرآنی حاظر با توجه به بایسته‌های قرآنی جاکم بر مناظرات و گفتگوهای انبیای عظام علیهم السلام، فراروی اهالی رسانه، کارشناسان و عموم مخاطبان قرار داده شده است».

کتاب«اخلاق مناظره و گفت و گو در قرآن کریم با تاکید بر رسانه ملی» در شمارگان 150 نسخه با بهای 300000 ریال از سوی انتشارات«دین و رسانه» وابسته به اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما منتشر شده است.

ارسال نظرات