۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۹۴۳
جانشین حوزه علمیه اصفهان:

تخریب وقیحانه تحصیلات حوزوی سبب رأی آوردن نمی شود

تخریب وقیحانه تحصیلات حوزوی سبب رأی آوردن نمی شود
حجت الاسلام باطنی با بیان اینکه شیوه های پوپولیستی برای اثرگذاری در اذهان مردم منسوخ شده، گفت: تخریب وقیحانه مبانی علمی حوزه نمی‌تواند در افکار عمومی اثرگذار باشد.

حجت‌الاسلام علیرضا باطنی جانشین حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه متأسفانه در دور اول مناظرات شاهد برخی بی اخلاقی ها و اظهارات ناصواب و ناصحیح بودیم، گفت: هدف از بی اخلاقی های صورت گرفته و پرداختن به مطالب غیر واقعی تنها انحراف افکار عمومی است.

حجت الاسلام باطنی با اشاره به این که از دیرباز حوزه علمیه مرکز نشر معارف و علوم اسلامی بوده، عنوان کرد: مردم شریف، مؤمن و انقلابی ایران در طول سال‌های متمادی با فرهیختگان و دانشمندان حوزه علمیه زندگی کرده و با آنها آشنایی کامل دارند.

جانشین حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: بنیان و اساس رشته‌هایی که امروز در دانشگاه مورد اقبال قرار گرفته، در طول قرون متمادی در حوزه‌های علمیه نهادینه شده است؛ چیزی حدود ۱۵۰ سال است که این علوم از حوزه علمیه به مراکز آکادمیک راه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه شیوه های پوپولیستی برای اثرگذاری در اذهان مردم منسوخ شده است، اظهار داشت: تخریب وقیحانه مبانی و فعالیت‌های علمی حوزه علمیه با شیوه های عوام فریبانه نمی‌تواند در افکار عمومی اثرگذار باشد.

حجت الاسلام باطنی ابراز کرد: مدارج علمی حوزه های علمیه به صورت سختگیرانه تدوین شده و واحدهای درسی آن، دو برابر واحد‌های درسی دانشگاه است؛ مقایسه میان دانش‌آموختگان دانشگاهی و حوزوی نشان دهنده، تفاوت فاحش و آشکار میان آنهاست.

جانشین حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه طلاب در حوزه های علمیه برای دریافت مدرک تحصیل اقدام نمی‌کنند، ابراز کرد: شیوه تدریس و تحصیل در حوزه علمیه اقناعی و محتوایی است؛ بدون اینکه بخواهیم از ارزش فعالیت های علمی در دانشگاه بکاهیم، باید بگوییم فعالیت های علمی حوزه علمیه با دانشگاه قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه امروزه دانش آموختگان حوزوی در رشته های مختلف، تحصیل می کنند، گفت: تخریب برخی از نامزدهای انتخابات از طریق استفاده از عبارت سخیف تحصیلات ابتدایی جز با هدف عوام فریبی و انحراف افکار عمومی صورت نمی پذیرد.

حجت الاسلام باطنی عنوان کرد: رشته های دانشگاهی مانند ریاضیات، ادبیات، پزشکی، معماری و غیر پیشینه حوزوی دارند؛ نزدیک به ۱۵۰ سال پیش علومی مانند طب و ریاضیات در حوزه علمیه تدریس می شد و حوزه علمیه علمای فرزانه و منشورات مهمی نیز در خصوص این علوم تهیه کرده است.

جانشین حوزه علمیه اصفهان افزود: همانگونه که امروز دانش آموختگان حوزوی در کلاس های علوم عقلی حاضر می شوند، در گذشته نیز این علوم در حوزه علمیه تدریس می شد، علاوه بر آن، علومی مانند جغرافیا و نجوم نیز در برخی از حوزه‌ها مورد توجه بوده است؛ علم اقتصاد بر پایه مبانی دینی و اسلامی همواره مورد توجه علما بوده و امروزه بسیاری از موضوعات فقهی مربوط به اقتصاد می شود

حجت الاسلام باطنی در پایان خاطر نشان کرد: کسانی که با هدف اثرگذاری بر افکار عمومی مسأله تحصیلات حوزوی را زیر سؤال می‌برند به اهداف خود نخواهند رسید؛ چرا که مردم فهیم از هدف آنها آگاه شده و فریب فریبکاران را نخواهد خورد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
کسی که بتواند در زمینه مبارزه با فساد عملکرد مثبتی را از خود نشان بدهد، قطعاً می تواند در وضعیت اصلاح جامعه و پیشبرد مسائل هم موفق عمل کند.
1
0
ناشناس
Germany
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
این سید بزرگوار متدین، معاد باور، موحد، ولایی، شجاع، فساد ستیز و ساده زیست است. او کسی است که پرونده اقتصادی ندارد، آقازاده نیست، خانواده سالم دارد و فرزندانش در غرب زندگی نمی کنند، از همه مهمتر درد مردم را می داند و در یک کلام مدیر و مدبر است.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
ایشان و یا هر نامزد دیگری باید بابت سخنان کذب و اتهامات خود مجازات شوند . چرا که عذرخواهی نمی‌تواند اذهانی را که تاریک کرده‌اند تنویر نماید . مسئولیت اشخاص در برابر سخنانشان باید در ایران نهادینه شود تا دیگر شاهد چنین وقاحتی نباشیم
0
0
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
مگه حوزه همجانشین داره؟ « حجت‌الاسلام علیرضا باطنی جانشین حوزه علمیه اصفهان »!!!!!
0
0