۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۸۲۴۷۰
حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی:

شرکت در انتخابات مقدمه واجب است

شرکت در انتخابات مقدمه واجب است
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: تردیدی نیست امروز مشارکت در انتخابات مقدمه یک واجبی است که حفظ نظام است و مقدمه واجب عقلا و شرعا واجب می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا با اشاره به مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: در شرایط کنونی مشارکت در انتخابات اعلام حمایت از رهبری و نظام اسلامی است و پشت کردن به صندوق های رأی تضعیف رهبری و نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مخالفت با علما مخالفت با امام معصوم و مخالفت امام مخالفت با رسول خدا و مخالفت با پیامبر(ص) مخالفت با خدا می باشد، عنوان کرد: فقیه بزرگ شیخ جعفرکاشف الغطاء فرمود " تجب علی الناس اعانه و مساعدته" بر مردم واجب است که فقیه و رهبر را کمک و یاری کنند و امروز کمک به نظام  و رهبری حضور در پای صندوق های رأی و مشارکت همگان در انتخابات است.

وی با اشاره به وجوب عقلی و شرعی حضور در انتخابات خاطرنشان کرد: بی تردید امروز مشارکت در انتخابات مقدمه یک واجبی است که حفظ نظام است و مقدمه واجب عقلا و شرعا واجب می باشد و اگر در انتخابات شرکت نشود با توجه به فضایی که فراهم آمده و شرایطی که دشمن ایجاد کرده، تضعیف نظام قلمداد می شود و تضعیف نظام حرام و معصیت است و این مستند فرمایش فقها بزرگ روزگار ما است.

نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه فقها شرکت در انتخابات را واجب و تخلف از آن را معصیت می دانند، اظهار داشت: چیزی به نام شرکت در انتخابات به عنوان یک واجب یا حرام مستقل در فقه، آیات و روایات نداریم اما چیزی به عنوان وجوب حفظ نظام داریم، هر چیزی که باعث حفظ نظام باشد واجب و ترک آن حرام است، امروز با این تبلیغات دشمن، مشارکت در انتخابات، تقویت و حفظ نظام است و مخالفت با انتخابات و پشت کردن به صندوق های رأی، تضعیف نظام محسوب می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی خراسانی در پایان ابراز داشت: بزرگانی مانند امام راحل، آیت الله سیستانی، آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سبحانی و دیگر بزرگان حاضر و گذشته مشارکت را لازم و ضروری دانسته و می دانند و قطعاً بدون مستند و مدرک سخنی را نمی گویند و کسانی که منکر وجوب در انتخابات هستند باید قدری در نظرشان تأمل و دقت کنند.

ارسال نظرات