۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۶۸۳۳۹۷
نماینده ولی فقیه در لرستان:

عدالت محوری و فساد ستیزی اولویت دستگاه قضا باشد

عدالت محوری و فساد ستیزی اولویت دستگاه قضا باشد
لرستان - حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه عدالت محوری و فساد ستیزی اولویت دستگاه قضا باشد، گفت: این مهم لازمه رشد و پیشرفت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شب گذشته در دیدار با رییس قوه قضاییه به مناسبت هفته قوه قضاییه که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به اینکه در ابتدای تشکیل دولت انقلابی مردم نمی‌توانند شاهد تبعیض‌ها در جذب نیروها به سازمان ها و ادارات باشند، گفت: عدالت‌ محوری، فساد ستیزی، مقابله با مفسدان و مبارزه با هر گونه رانت‌ خواری اولویت دستگاه قضایی باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: همه دلدادگان به نظام اسلامی لازم است با دقت مراقبت کنند که تمام فعالیت ها در راستای ارتقا فرهنگی، دینی، پیشرفت اقتصادی و گسترش عدالت باشد.

وی در ادامه افزود: دادگستری و ادارات تابعه تلاش نمایند که روز به روز به دو هدف رضایت مندی مردم و اجرای عدالت نزدیکتر شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: پیگیری احیای کارخانجات تعطیل شده و ملاقات‌های عمومی روزهای دوشنبه از نقاط مثبت دستگاه قضایی استان در راستای تکریم ارباب رجوع است که باید به طور مستمر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دستگاه قضایی باید بیشتر شود زیرا اگر اطلاع رسانی‌ها بیشتر شود شاهد علاقه بیشتر و کامل‌تر مردم نسبت به دستگاه قضایی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: تا صدور مجوز سخنگو به تناوب و توسط دستگاه‌های تابعه دستگاه قضایی، فعالیت‌ها اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بر لزوم انسجام معتمدان و ریش سفیدان برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی و نزاع‌های طایفه‌ای تاکید کرد و با اشاره به اینکه انسجام آنان از بسیاری از مشکلات اجتماعی پیشگیری می‌کند، افزود: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر باید مسیر پیشگیری از جرائم قوه قضاییه برنامه کامل و منسجمی را با دیگر دستگاه های مرتبط انجام دهد.

حکم قاضی بر معیار حق باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه استقلال قاضی به این معناست که قاضی از هر گونه تبعیض و توصیه های نابحق پرهیز کند، ادامه داد: قاضی نباید در حکم کردن توصیه کسی را بپذیرد و باید با عدل برخورد کند زیرا احقاق حق خشنودی خداوند را به دنبال دارد.

وی با یادآوری این مطلب که جوانانی که به دستگاه قضایی اضافه می‌شوند، نیاز به مراقبت و آموزش بیشتری دارند، افزود: جوانی که به استخدام دستگاه قضایی در می‌آید باید از تجارب و دانش قضات با تجربه و متعهد استفاده کند و با تقویت برنامه های اعتقادی و معرفت افزایی، خود را در مقابل وسوسه‌ها مصون سازد، البته در این مسیر حفاظت قوه قضاییه وظیفه مهمی دارد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات