۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۳۶۹۹
استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با رسا تشریح کرد؛

سناریوی یونسی و جماران برای تقابل نهادهای امنیتی

سناریوی یونسی و جماران برای تقابل نهادهای امنیتی
حجت الاسلام والمسلمین لونی با اشاره به مقصود یونسی از سیاه نمایی ها، گفت: این سخنان ایجاد یک سناریو در راستای تقابل بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه برای دولت آینده است.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی، عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در پاسخ به اظهارات علی یونسی، مبنی بر اینکه وزارت اطلاعات محور است و سایر نهادهای امنیتی باعث ایجاد موازی‌کاری شده‌اند، گفت: این فرد اگر دارای این همه دلسوزی نسبت به شخصیت‌های انقلابی و منافع ملی است، چرا در این هشت سال در برابر این همه کوتاهی‌های دولت ساکت بود؟

وی با برشمردن برخی از فاجعه‌های امنیتی رخ داده توسط کم‌کاری یا غرض ورزی این دولت ادامه داد: چرا پس از شهادت حاج قاسم و شهید فخری زاده، حمله داعشی‌ها به مجلس و حرم امام، هدف قرار گرفتن نطنز، افشا شدن نفوذی‌های موجود در دولت، مراکز مهم و وزارتخانه‌های پر اهمیت حساس نشدید و تذکر ندادید؟

این استاد درس خارج حوزه علمیه ضمن بیان سؤالی خاطرنشان کرد: آیا او همانند سایر دوستانش و بزرگان اصلاحات قصد سپاه ستیزی دارد و می‌خواهد دستگاه‌های هوشمند وابسته به رهبری را که ارکان نظام را حفظ کرده‌اند و نگذاشتند نفوذی‌های درون دولت اصلاحات و این دولت به کشور ضربه بزنند، تضعیف کنند؟

وی همچنین ادامه داد: در هر صورت این یک سناریو است که توسط یک شخصیت بلندپایه امنیتی در آغاز دولت سیزدهم کلید خورده است و می خواهند با طرح مسائل غیراصلی، فضای خدمات رسانی انقلابی‌ها و توجه و تمرکز دولت آینده را از خدمت رسانی به مردم منحرف کنند یا لااقل حاشیه‌سازی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لونی به بیان پیامد و مقصود سخنان یونسی در داخل کشور پرداخت و عنوان کرد: از جمله تأثیرات سخنان وی در داخل، ایجاد تقابل بین وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه است؛ همه می‌دانند که در بسیاری از مقاطع که وزارت اطلاعات تحت سیطره دولت اجازه ورود در خیلی از مسائل را نداشت، این اطلاعات سپاه بود که جلوی نفوذی‌ها را می‌گرفت و اجازه نمی‌داد مملکت به غارت برود.

وی همچنین ادامه داد: خواسته دیگر او از این سخنان این است که قوای سه گانه را به حاشیه براند و وقت آنان را درگیر این نوع مسائل کند تا از وظیفه اصلی خود باز بمانند؛ هدف دیگری که می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد، نجات مفسدین است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه در آینده کسانی که سبب فسادهای شبکه‌ای در درون نظام بودند و بلای جان ملت شدند محاکمه خواهند شد، تأکید کرد: یونسی با این سخنان می‌خواهد عرصه اینگونه رقم بخورد که اگر بعدها با این نوع افراد مقابله شد، مردم این طور برداشت کنند که دولت با منتقد برخورد کرده نه با نفوذی و مفسد.

وی همچنین این نکته را متذکر شد که نفوذی، صرفاً یک شخص خارجی نیست بلکه یک وزیر جمهوری اسلامی نیز می‌تواند از آن طرف خط بگیرد و یا در جهت مطامع نظام سلطه فعالیت کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه در بُعد خارجی پیامدهای کلام یونسی اظهار داشت: موضع گیری موساد، رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های امنیتی دیگر را تشویق به حضور و ترور در ایران می‌کند؛ وی صحنه را به گونه‌ای ترسیم می‌کند که آنها هر کاری بخواهند می‌توانند انجام دهند همانند حرفی که یکی از وزرا زد و گفت آمریکا با فشار دادن یک دکمه می‌تواند ایران را نابود کند.

وی با اشاره به اینکه چندی پیش اظهارات یونسی مبنی بر حضور صلح‌آمیز ایران در منطقه حاشیه ساز شده بود، گفت: یونسی حضور ایران در منطقه را با عنوان امپراطوری ایران مخابره کرد و این امر سبب شد رسانه‌های خارجی و جامعه جهانی ما را تخطئه کنند؛ چیزی که این سخنان در عرصه خارجی پدید می‌آورد، خوراک سازی برای رسانه‌های معاند است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی یادآور شد: وی در واقع می‌خواهد با این کار، سناریوی شکست خورده رأی بی رأی را احیا کند به گونه‌ای که دولت بعدی با به حاشیه رفتن، نتواند مشکلات مردم را برطرف کند و درگیر حاشیه بشود تا مردم از نظام متنفر شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجموعا این که این نوع اشخاص می‌خواهند فضای کشور را سیاسی و امنیتی کنند و همه این فضاسازی‌ها برای کار جهادی و خدمت رسانی به مردم یک سم است.

ارسال نظرات