۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۶۸۳۷۰۷
یادداشت؛

یونسی در ظُلُمات!

یونسی در ظُلُمات!
یونسی، امروز نمونه ای است از مسؤولین رده بالای کشور که نخواستند مسئولیت کارهای خود را بپذیرند و به صورت شفاف به مردم پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، علی یونسی که صدارت وزارت مهم اطلاعات را در کارنامه خود دارد در باب مقام رفیع شهید بهشتی، مصاحبه ای را با سایت جماران داشته اند. سایت جماران به مانند سیاست کلانی که چند ماه قبل از انتخابات در پیش گرفته به سراغ افراد خاص و مباحث خاص و نوعا علیه نهاد­های حکومتی نظام رفته است. جماران این بار یک مسئول سابق اطلاعاتی را نشانه گرفته است. علی یونسی وزیر اطلاعات دوران اصلاحات، وزیری که از پس جریانِ «قتل های زنجیره ای» به صدارت رسید.

یونسی این بار به بهانه سالگرد شهادت شهید بهشتی، سلسله گفتارها و تفکرات سابق خود و دوستانش را تکرار کرد. او از یک طرف دم از گرامیداشت علمای بزرگی انقلابی زد و از طرف دیگر با دو گانه سازی های کاذب به بزرگانی چون علامه مصباح یزدی حمله کرد. از طرفی در پیروی از امام و مقام معظم رهبری تاکید داشت و در مقابل به نهادهای نظام حمله ور شد. امَّا شاه بیت گفتار «یونسی» در ادعای نفوذ اسرائیل در تمام ارکان نظام بود!

حال و روز این روزهای «یونسی» بیشتر از آنکه عجیب باشد عبرت آموز است. از یونسی که ظلمت­هایی که او را فراگرفته، این اظهارات عجیب نیست. چرا که:

1-ظلمت گذشته مبهم و سوال برانگیز

یونسی بعد از کنار گذاشتن «دری نجف آبادی» به بهانه قتل های زنجیره ای به صدارت رسید. تاثیر یونسی دراین پرونده و قتل های آن هنوز هم در هاله ای از ابهام قرار دارد. یونسی هرچند بارها سعی کرد با متهم کردن دیگران از این فشار روانی فرار کند، امَّا گویی هنوز آن پرونده بصورت کامل برای اذهان عمومی بسته نشده است.

ایشان از طرفی با اسب زین کرده به رقیبان خود می تازند و آنها را متهم می کنند که گویی بلایی را که امثال تاجزاده در دوران صدارت ایشان، در انتخابات مجلس ششم سر مرحوم هاشمی آوردند را فراموش کرده اند.

مرحوم هاشمی با افتضاح انتخاباتی تاجزاده در تهران نتوانست به مجلس راه یابد. یونسی در نطقی دیگر باعث اختلاف بین دو ملَّت دوست و همسایه ایران و عراق شد و باعث شکل گیری فتنه ای در کشور عراق گشت.

2-ظلمت همکاری با بانیان وضع موجود

او و همفکرانش سالها در راس امور کشور بودند. دولت های هاشمی، خاتمی و روحانی محصول تفکرات جریان یونسی و دوستان ایشان است. اگر امروز مردم از گرانی و بیکاری گله دارند، بدون شک مسئولیت مستقیم آن با همقطاران یونسی است. آنها این روزها به جای عذرخواهی از مردم، مدام حرف های مبهمی را تَکرار می کنند. آن روز که دولت روحانی توان داخلی را صرفا در آبگوشت بزباش خلاصه می کرد، از آب خوردن تا گلابی روی درختان را به مذاکره و برجام گره می زدند، آنروزها فیل استکبار ستیزی و اسرائیل شناسی حضرات در خواب عمیق به سر می برد؟ یا آنروز که بخاطر ضعف و ناکارآمدی دولتیان مردم گلایه مند شدند، یونسی به فکر مردم و نظام نیافتادند؟!

3-ظلمت اطلاعاتیِ ضد امنیت

ایشان که وزیر اطلاعات بوده اند حتما با تله های امنیتی و شناختی آشنایی کامل دارند. حتما مستحضراند که القای دوگانگی، تفرقه و شکاف بین مسئولین نظام مخصوصا مسئولین اطلاعاتی و امنیتی کشور به چه اندازه می تواند خسارت بار باشد. یونسی به عیان دید که با یک نطق کوته بینانه، چگونه باعث شکل گرفتن آتش کینه و دشمنی و سوء استفاده اجانب در ماجرای عراق شد. حال آیا امروز هم بر همان منوال سابق سیر می کنند؟

قطعا اسرائیل دشمن بزرگ میهن و نظام است که نباید هیچگاه از آن غافل شد، امَّا همگان می دانند اسرائیل امروز در ضعیف ترین موضع بعد از تاریخ شکل گیری ننگین خود است. بزرگ نمایی قدرت دشمن توسط مسئول امنیتی کشور، آیا چیزی جز تزریق روحیه به پیکر نحیف آن غده سرطانی است؟! آیا حضرت امام بارها نفرمودند که مسئولان در رفتار و گفتار خود دقَّت لازم را داشته باشند تا باعث شادی دشمن نشوند؟

یونسی، امروز نمونه ای است از مسئولین رده بالای کشور که نخواستند مسئولیت کارهای خود را بپذیرند، و بصورت شفاف به مردم پاسخگو باشند. آنها فکر می کنند با اتهام های بی پایه و اساس و دوقطبی های کاذب می توانند مردم را متوجِّه خود کنند. امَّا مردم نشان دادند که علیرغم شایعه پراکنی های آنها، هم نظامشان را دوست دارند و هم دیگر فریب شاموت بازی های آنها را نمی خوردند. یونسی و همفکرانش مادامی که محصور در ظلمت ها باشند، مردم به آنها توجَّهی نخواهند کرد.

امین القلم

ارسال نظرات