۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۸۳۷۶۰
آیت الله جاودان:

زندگی پیمودن راهی است که در نهایت ملاقات خدا را در بردارد

زندگی پیمودن راهی است که در نهایت ملاقات خدا را در بردارد
استاد اخلاق حوزه گفت: دیوار زندگی را صاف و درست بسازید که اگر با رفتار و اخلاق درست و پاک بسازید سرانجام آن قصری در بهشت می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان، استاد اخلاق حوزه علمیه، در جلسه درس اخلاق خود گفت: ما انسان‌ها پس از مرگ سفر دور و درازی در پیش داریم.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید که برای این مسیر ساختمانی را برای انسان در نظر گرفته‌ است، بهترین ساختمان وجودی را در اختیار انسان قرار دادند که هیچ کم‌وکسری ندارد کاملاً آماده طی کردن این راه است.

آیت الله جاودان با استناد به آیه دیگری از قرآن کریم، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید ای انسان تو با مشقت به سوی خدا سیر می‌کنی اما توانایی و لوازم کافی را برای این مسیر داری.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اکثر ما انسان‌ها ساختمان وجودی و توانایی هایی را که خداوند در اختیار ما قرار داده خراب می‌کنیم. وی بیان کرد: ما انسان ها تا ملاقات پروردگار خود مسیری را طی می‌کنیم که کیفیت آن در اختیار ما است تمام زندگی و رفتارهای ما در پیمودن این راه است که ممکن است ما را به آتش جهنم یا بهشت برساند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه مرگ انسان عصاره زندگی او است، اظهار کرد: اگر زندگی پاک و همراه با اعمال صالح باشد عصاره آن نیکی و خوشبختی و سعادت است، سررشته آینده این راه به کیفیت پیمودن آن است. وی  با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید شما هر روز هر طور زندگی کنید یک امام دارید، گفت: آخرت شما بستگی به چگونگی امامی دارد که انتخاب کردید اگر امام حق انتخاب کرده باشید ثمره این زندگی و این مسیر حق خواهد بود.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر لحظه زندگی شما همچون دیواری است که آجرهای آن را یکی یکی پس‌از دیگری می‌چینید، ابراز کرد: اگر به این دیوار لطمه نزنید به سرانجام می‌رسد اما وقتی دروغ می‌گویید یا بر خلاف رضایت خدا پدر و مادر را آزار می‌دهید دیوار سعادت زندگی شما از بین می‌رود.

آیت الله جاودان افزود: دیوار زندگی را صاف و درست بسازید و خراب نکنید اگر با رفتار و اخلاق درست و پاک بسازید سرانجام آن قصری در بهشت می‌شود.

وی با بیان اینکه هر کس ظلم کند بعد مرگ به ظلمت کده می‌رود، اظهار کرد: ما بخواهیم یا نخواهیم زندگی پیمودن یک راه است که درنهایت ملاقات خدا را دربردارد که یا رحمت یا غضب او را مشاهده خواهیم کرد کسی که خوب عمل کرد همه رحمت را می‌بیند و کسی که بد عمل کرد غضب را دریافت می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اراده جوان از اراده یک انسان پیر بیشتر و پایدارتر است شما جوانان تلاش کنید که با یک زندگی پاک خوشبختی ابدی را به دست آورید و تمام خط زندگی خود را در مسیر پاکی قرار بدهید.

ارسال نظرات