۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۸۳۹۱۲
آیت الله توکل:

قوه قضاییه، دولت و مجلس در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه کشور قرار گرفته‌اند

قوه قضاییه، دولت و مجلس در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه کشور قرار گرفته‌اند
نماینده خبرگان گفت: اگر مردم بتوانند به راحتی با مسؤولان قوه قضاییه ارتباط برقرار کنند، سبب رضایت و امیدواری مردم به این قوه و نظام اسلامی خواهد شد.

آیت الله سید رحیم توکل، نماینده مردم مازنداران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‎‌‍‌ای به ریاست قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: انتصاب های رهبر معظم انقلاب بسیار دقیق است و اگر ایشان فردی را برای مسؤولیت و مدیریت نهاد و سازمانی منصوب می کنند، نگاه به تمامی جهات و سوابق آن فرد دارند.

 آیت لله توکل با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای سابقه ای بسیار درخشان در قوه قضاییه داشته است، افزود: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در مبارزه با مفسدان کلان اقتصادی سربلند بیرون آمده و همچنین ایشان به عنوان قاضی با دانه درشتان، اختلاس گران و مفسدان اقتصادی برخورد و محاکمه کرده است.

آیت الله توکل با اشاره به رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب درباره پیگیری سند تحول قوه قضاییه در دوره جدید این قوه، گفت: وقتی فعالیتی در نهادی آغاز می شود، بعد از مدت ها روال های معمولی و سوابق جواب نخواهد داد، از این رو به تغییر و تحول نیاز دارند، تدوین سند تحول در قوه قضاییه نیز در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه عدم ارتباط مردم با مسؤولان و قضات قوه قضاییه در شهرستان ها سبب ایجاد مشکلاتی برای مراجعین شده است، تصریح کرد: مردم برای دیدار رییس دادگستری یا دادستان برخی شهرستان‌ها برای حل معضلات خود، باید هفته ها معطل شوند، از این رو اگر مردم بتوانند به راحتی با سران و رییس قوه قضاییه ارتباط برقرار کنند، سبب رضایت و امیدواری مردم به این قوه و نظام اسلامی خواهد شد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: اکنون رییس جدید قوه قضاییه، رییس جمهور منتخب مردم و رییس قوه قضاییه هم راستای یکدیگر در مسیر تحقق پیشرفت و توسعه کشور قرار گرفته‌اند و این امر سبب افزایش اطمینان و امیدواری مردم به انقلاب و نظام اسلامی خواهد شد.

ارسال نظرات