۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۶۸۴۱۸۱
آیت الله عبداللهی:

تِز جدایی حوزه و دانشگاه کلام دشمنان اسلام است

تِز جدایی حوزه و دانشگاه کلام دشمنان اسلام است
کرمانشاه - آیت الله عبداللهی گفت: کسانی که سخن از جدایی حوزه و دانشگاه به میان می آوردند به نوعی پیاده نظام دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله عبدالخالق عبداللهی عصر امروز با جمعی از روسای دانشگاه های استان کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله عبداللهی در این دیدار در سخنانی عنوان کرد: دانشگاهیان و حوزویان دو بال پرواز هستند و همسویی این دو گروه نخبه از نیازهای علمی در کشور است.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) گفت: بنابراین می‌طلبد که تعامل و همکاری دانشجو و طلبه تنها مختص به هفته وحدت حوزه و دانشگاه نباشد و این تعامل در تمام 365 روز سال جاری باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: دشمن سرمایه گذاری برای ایجاد یک دیوار تفرقه بین دانشگاهیان و حوزه های علمیه دارد و برای این کار خود از عوامل خودفروخته داخلی نهایت استفاده را می برد، زمانی به صورت یک طرفه دانشجویان را آماج توهین و افتراهای خود قرار می دهند و زمانی دیگر حملات و تبلیغات مخرب خود را به حوزه های علمیه معطوف می کنند.

آیت الله عبداللهی در ادامه بیان داشت: در هر صورت تخریب و تضعیف چهره دانشگاه تعضیف حوزه های علمیه است و بالعکس نیز تخریب حوزویان تخریب دانشگاهیان و دانشجویان محسوب می شود.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) در ادامه به برخی از زمینه های همکاری بین طلاب و دانشجویان اشاره داشت و گفت: هم طلبه و هم دانشجو در راستای فراگیری علم قدم برمی دارند و البته ناگفته نماند که در این مسیر برخی تفاوت ها مشهود است که هیچ تاثیری بر راه این دو گروه فرهیخته ندارد، زمانی دانشگاه و حوزه در مسایل علمی با هم تعامل داشته باشند، شاهد شکوفایی نخبگان این دو بخش خواهیم بود، بنابراین باید اساتید حوزه و دانشگاه سعی کنند که ارتباط بین آنها همیشگی باشد و به یک دوره خاص خلاصه نشود.

وی اضافه کرد: طلاب در بحث علوم انسانی به ویژه علوم دینی و فقهی تحصیلات خود را انجام می دهند و دانشجویان نیز در رشته های مختلف دیگر که در اصل هدف هر دو گروه کسب علم و دانش است، لذا کسانی که سخن از جدایی حوزه و دانشگاه به میان می آوردند به نوعی پیاده نظام دشمن هستند.

آیت الله عبداللهی بیان داشت: امیدواریم که زمینه تعامل دوسویه بین دانشگاه و حوزه برای همیشه یک تعامل عملی و تاثیرگذار باشد تا ان شاء الله در علوم نظری و تجربی موفقیت های بزرگی داشته باشیم./1400/

ارسال نظرات