۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۸۴۲۵۶
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

دشمنان همواره به دنبال تضعیف اسلام و انقلاب در ظاهر و باطن هستند

دشمنان همواره به دنبال تضعیف اسلام و انقلاب در ظاهر و باطن هستند
کرمانشاه - آیت الله علما گفت: انگلیسی ها و دیگر دشمنان اسلام همواره به دنبال کمرنگ کردن اسلام در ظاهر و باطن بوده و هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خداوند سرمایه ای بزرگ را تحت عنوان تقوا و پرهیزگاری در اختیار همه ما گذاشته است و خوشا به سعادت کسی که بتواند از این سرمایه معنوی به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت سالروز شاهد امام جواد (ع) بیان کرد: این امام همام در 8 سالگی به امامت رسیدند و قریب به 17 سال زعامت امت اسلام و شیعیان را برعهده داشتند و سرمنشا بسیاری از کارها در بین مسلمین بودند.

آیت الله علما در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خودکامگی خود دارای فلسفه بسیار پیچیده ای در دنیای بشریت است تا جایی که همه عالم از مقاومت سیدحسن نصرالله و مردم فلسطین در برابر زورگویی های صهیونیست ها انگشت در دهان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه افزود: امروز هجدهم تیرماه مصادف با کودتای ننگین پایگاه شکاری «نوژه» همدان است که این کودتا با سرپرستی و مدیریت آمریکایی ها برای ساقط کردن جمهوری اسلامی در همان اوایل انقلاب برنامه ریزی شد که خداوند متعال زمینه برملا شدن این توطئه را مهیا ساخت تا جایی که ماجرای انجام این کودتا از زبان مادر یکی از افسران آمریکایی برملا و اطلاع رسانی شد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: انگلیسی ها و دیگر دشمنان اسلام همواره به دنبال کمرنگ کردن اسلام در ظاهر و باطن بوده و هستند، درست در 90 سال پیش انگلیسی ها موضوع «کشف حجاب» را به رضاخان تحمیل کردند و او نیز برای اجرای اوامر انگلیسی ها مسجد گوهرشاد را به توپ بست ولی هرگز با این کارهای نتوانست دین و ایمان ملت ایران را از بین ببرند.

آیت الله علما گفت: در سال های اخیر شاهد بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان هستیم و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند عواملی همانند بیکاری، مهریه ها و جهیزیه های سنگین و... که همین عوامل باعث شده است که بسیاری از جوانان ما  سن ازدواج را رد کرده باشند که این مسئله در دین و شریعت اسلام باطل و حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در ایام تابستان قطعی برق و آب باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای مردم شده است، اظهار داشت: باید مسؤولان و مدیران مربوطه سال های قبل فکر چنین روزهایی را می کردند تا اینگونه مردم در این روزها در مضیقه نباشند، با این وجود از مردم درخواست داریم که در مصرف برق و آب نهایت دقت را داشته باشند تا ان شاء الله از این وضعیت خارج شویم./1400/

ارسال نظرات