۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۸۴۳۸۵
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

تأسیس و تقویت انجمن های علمی در حوزه علمیه مازندران

تأسیس و تقویت انجمن های علمی در حوزه علمیه مازندران
مازندران - حجت الاسلام اسماعیل زاده از تأسیس و تقویت انجمن های علمی حوزه در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی با توجه به ظرفیت بالای استان خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، یکی از وظایف حوزه های علمیه را پاسخگویی به نیازهای علمی و پژوهشی جامعه اسلامی دانست و گفت: پاسخگویی به نیازهای پژوهشی جامعه نیازمند تربیت پژوهشگران نخبه و مستعد است.

وی با بیان این که رویکرد حوزه های علمیه بر پایه نظام حلال المسائلی است، افزود: یکی از اهداف تأسیس پژوهش سرا در حوزه علیمه استان با توجه به همین رویکرد است تا بتوانیم مسائل استان را احصاء، شناسایی و به تناسب وظایف حوزه علمیه به آن مسائل پاسخ دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه در کشور ما حوزه علوم اسلامی و انسانی مظلوم واقع شده است، گفت: بر همین اساس آن چنان که باید به رشته های علوم انسانی و اسلامی بها داده نمی شود.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با بیان این که در کشورهای پیشرفته دنیا از میان نخبگان برای رشته های علوم انسانی انتخاب می کنند، افزود: چون رشته های علوم انسانی است که مدیریت یک جامعه را بر عهده می گیرد و تمدن ساز و فرهنگ ساز است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در ادامه گفت: با تقویت و راه اندازی مراکز پژوهشی می توان وزانت رشته های علوم انسانی و قدرت این رشته ها را در حل معضلات و مسائلی که در یک منطقه، استان و کشور وجود دارد را نشان داد.

وی با بیان این که با تقویت نشست های علمی و کرسی های آزاد اندیشی می توان مسائل احصاء شده استان را به بحث و تبادل نظر بگذاریم و برای رفع آنها راه حل پیدا کنیم، ادامه داد: به طور حتم این پژوهش سرا گامی مناسب برای پاسخگویی به بسیاری از مشکلات موجود در جامعه باشد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در ادامه سخنان خود به تعامل و همکاری مشترک حوزه علمیه و دانشگاه های استان اشاره کرد و با بیان این که نخستین استانی هستیم که نشست های مشترک حوزه و دانشگاه را از سال گذشته آغاز کردیم، افزود: از همین ظرفیت برای تقویت پژوهش سرا و مسائل و مشکلاتی که در استان با آن مواجه هستیم بهره خواهیم گرفت.

وی همچنین بر ضرورت حضور جدی تر حوزه های علمیه در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و علمی تأکید کرد و گفت: نقش آفرینی حوزه به عنوان یکی از مراکز مهم علمی، دینی و تبلیغی جامعه اسلامی در عرصه های مختلف باید پررنگ تر شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور پررنگ تر حوزه در عرصه های مختلف جامعه موجب تغییر نگاه ها به این مرکز مهم علمی و دینی خواهد شد، افزود: نظام اسلامی برخواسته از دین و مبانی دینی است و به همین دلیل حوزه های علمیه باید نقش پررنگ تری در عرصه های مختلف جامعه داشته باشند.

حجت الاسلام اسماعیل زاده در بخش پایانی سخنان خود از تأسیس و تقویت انجمن های علمی حوزه در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی با توجه به ظرفیت بالای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته قدم های نخست در این خصوص برداشته شد و تأسیس این پژوهش سرا مرکزی برای تجمیع انجمن های علمی حوزه علمیه استان خواهد شد./950/

ارسال نظرات