۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۸۴۴۷۹

سکوت تولیت حرم امام در رحلت مبارز برجسته مردم فلسطین

سکوت تولیت حرم امام در رحلت مبارز برجسته مردم فلسطین
این همه تشکیلات، رسانه و سایت که با عناوین مختلف بودجه می گیرند، آیا غیر از تخریب رقبای سیاسی و برجسته کردن افراد هم حزبی کار دیگری نیز انجام می دهند؟

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد جبرئیل مؤسس و رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین  سالیان طولانی به مبارزه با رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین اشغالی پرداخت و روز چهارشنبه 16 تیرماه دعوت حق را لبیک گفت؛ وی مبارزی پرتلاش و خستگی ناپذیر بود که زندگی خود را وقف مبارزه برای آزادی فلسطین کرد. از جمله تلاش های احمد جبرئیل می توان به آزادی هزاران فلسطینی از زندان های رژیم خونخوار اسرائیل اشاره کرد؛ به دنبال اسارت هزاران نفر از فلسطینیان و لبنانی‌ها در زندان‌های اسرائیل، جنبش‌های فلسطینی درصدد عملیات تبادل به منظور آزادسازی این افراد بودند؛ در جریان درگیری در منطقه بحمدون سه سرباز صهیونیستی از سوی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اسیر شدند؛ در چنین شرایطی در سال ۱۹۸۴ میلادی نیروهای ارتش صهیونیستی دختر خواهر احمد جبرئیل را گروکان گرفتند اما با ایستادگی احمد جبرئیل در مجموع ۱۱۵۰ تن اسیر فلسطینی، لبنانی، سوری و ژاپنی آزاد شدند. احمد جبرئیل در راه آزادی فلسطین سختی های بسیار متحمل شد. همچنین فرزند وی جهاد احمد جبرئیل، در ۲۰ می ۲۰۰۲ در بیروت توسط موساد ترور شد.

رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت احمد جبرئیل پیامی صادر کردند و در توصیف این شخصیت این چنین بیان داشتند: «این مرد شجاع و پر تلاش عمر خود را به مبارزه برای میهن مغصوب و مظلوم خود گذراند. از خداوند برای او پاداشی جزیل می‌طلبم و رحمت و مغفرت الهی را برای او مسألت میکنم». هم چنین با درگذشت رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین شخصیت های سیاسی و نظامی پیام های تسلیت جداگانه ای صادر کردند.

مبارزه با رژیم غاصب قدس و تلاش برای تحقق آزادی فلسطین اشغالی یادگار بزرگ آرمان و اندیشه امام خمینی(ره) به شمار می رود؛ امروز هرکس سخن از مبارزه با استکبار جهانی به زبان جاری می کند به یاد پیرجماران می افتد؛ بزرگ مردی که ملت های اسلامی را برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی بیدار کرد و به دولت های عربی منفعل و خودباخته شدیداً تاخت.

امام خمینی(ره): «من از سالهای طولانی راجع به اسرائیل و راجع به جنایات او همیشه در خطبه ها، در نوشته ها، گوشزد کرده ام به مسلمین که این یک غده سرطانی است در یک گوشه ممالک اسلامی، و اینطور نیست که اکتفا بکند به همان «قدس» و اینها، اینها بنایشان بر این است که پیش بروند؛ یعنی اینها تابع سیاست امریکا هستند. امریکا هم آمالش فقط یکجا نیست، چنانچه همه ابرقدرتها می خواهند همه ممالک را تحت سیطره قرار بدهند. امروز مبارزه بازورگویی و تجاوز جزئی از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است و جهان ایران را به حمایت از فلسطین و مبارز فلسطینی می شناسد؛ ایران همواره از فلسطین حمایت کرده است و فلسطینیان قدردان این تلاش ها بوده اند.»

برخی از شخصیت هایی که رسالت حراست از اندیشه های تابناک امام راحل را بر عهده دارند، در برابر رخدادهای جبهه مقاومت از جمله درگذشت رهبر جبهه خلق برای آزادی فلسطین سکوت کرده اند، تولیت موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی(ره) برای وقایع مختلف پیام صادر می کند، اما این بار تا کنون سکوت کرده و به تماشا نشسته است.

باید پرسید بودجه، امکانات و سرمایه انسانی در اختیار این موسسه برای چیست؟ چگونه از آثار و اندیشه امام خمینی(ره) پاسداری می کنند؟ شخصی که برای مسائل سیاسی جناحی اظهار نظر و حسینیه جماران را حیات خلوت جبهه اصلاحات می کند و در بازی جناح های داخلی وارد می شود آیا مسائل جهان اسلام را فراموش کرده است؟

این همه تشکیلات، رسانه و سایت که با عناوین مختلف بودجه می گیرند، آیا غیر از تخریب رقبای سیاسی و برجسته کردن افراد هم حزبی  کار دیگری نیز انجام می دهند؟ یادگار امام بودن ویترینی نیست! بلکه به این است که برای حفظ و نشر آثار و اندیشه های امام تلاش شود و مصداق عملی و علمی این آرمان ها و اندیشه ها بود. نکند در ادامه پروژه تحریف امام، قرار است مسئله فلسطین فراموش شود و از فردا هر کس سخن از فلسطین بگوید به قائل آن برچسب تندرو بچسبانند؟ ین عملکرد در تحریف اندیشه های بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و تخریب نهادهای انقلابی موجب نگرانی دلسوزان انقلاب گشته که دوباره قرار است چه ضربه ای بر پیکر این آرمان ها وارد شود؟!

سزاوار است تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در این زمینه به وظیفه خود در برابر جهان اسلام عمل می کرد و برای زنده نگه داشتن آرمان آزادی فلسطین، پیام تسلیتی صادر می کرد. چرا که امام خمینی(ره) فرمودند: «مسأله قدس یک مسأله شخصی نیست و یک مسأله مخصوص به یک کشور و یا یک مسأله مخصوص به مسلمین جهان در عصر حاضر نیست، بلکه حادثه ای است برای موحدین جهان و مؤمنان اعصار گذشته و حال و آینده، از روزی که مسجد الاقصی پی ریزی شد تا آنگاه که این سیاره در نظام هستی در گردش است».

البته طلاب انقلابی کنشگری انقلابی تولیت آستان مقدس امام راحل را در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به بیت المقدس و شتار مسلمانان مظلوم غزه را فراموش نمی کنند. بی گمان بیانیه تولیت موسسه حفظ و نشر آثار امام راحل خطاب به اسماعیل هنیه،  رییس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در کارنامه وی ستودنی است که ضمن یادآوری اهتمام ویژه امام خمینی نسبت به قدس شریف و با ابراز احترام ویژه خود نسبت به برادران و خواهران مجاهد در فلسطین اشغالی، از خدای متعال عاجزانه خواسته بود تا شرایطی فراهم شود که در کنار مبارزان فلسطینی به ستیز با سردمداران کفر و نفاق مشغول شود. جریان انقلابی حوزه در قضایایی از این دست از ایشان توقع کنشگری و اعلام حمایت مستمر با مبارزان جبهه مقاومت را دارد، چه این که مسئله فلسطین نباید مورد سهل انگاری واقع شود، زیرا صهیونیسم جهانی تمام تلاش خود را می کند تا این مسئله مورد فراموشی قرار گیرد. امام خمینی(ره) در این خصوص با اشاره به مظلومیت مردم فلسطین فرمودند: «امروز همه قدرتها و ابر قدرتها دست به دست یکدیگر داده اند که نگذارند فلسطینی‌ های مسلمان به هدفشان برسند. حتی بسیاری از کسانی که به ادعا، نسبت به فلسطینی ها اظهار علاقه می کنند، علاقه شان به این نیست که مسلمانان فلسطینی بر اسرائیل غلبه کنند و متأسفانه با سکوت و سازش و تماشا دست به هم داده اند که نگذارند مسلمانان فلسطین پیروز بشوند؛ چرا که پیروزی آنان پیروزی اسلام است».‏

یاسین فیروزجایی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
جناب سید حسن خمینی متخصص در جاری کردن خطبه عقد سلبریتی ها هستند لطفاً اذیتشون نکنید
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
حالا ایشون امروز پیام تسلیت به زهرا رهنورد صادر کرده
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
مگر بیانیه ایشان تا کنون به دستتان نرسیده؟
شاید صادر شده و لی شما ندیدین
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
شما دیگه هیچ کار دیگه ای ندارید جز اینکه بیشتر دنبال اختلاف بین حزبی و جنگ داخلی هستید خسته شدیم از این همه اختلاف افکنی اصلا مگر سید حسن عددی هست و جز سران مملکتی هست که پیام بده بسه دیگه
0
0
آرش
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
مشی و سلوک جناب حسن خان مصطفی، کاملا مشخص هستش که چه چیزی در ذهن ایشون می گذره _ بعد از کاخ سازی برای حضرت روح الله که در تمامی دوران حیات با برکتشون بر ارزش موی یک کوخ نشین بر تمامی دنیای کاخ نشینان تأکید و ایمان داشتند، امروز ایشون تصویر دیگه ای از بنیانگذار انقلاب دارند ارائه می دند که این تصویر سازی به زعم بنده تحریف چهره ی سیاسی و اعتقادی حضرت روح الله هستش _ در این باب، یک روز نگران تحریف چهره ی سیاسی و عبادی حضرت امام(ره) از جانب دشمنان بودیم لکن امروز گویی این تحریف از طرف وابستگان ایشون کلید خورده تا دشمنان قسم خورده!
1
0