۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۶۸۴۵۱۱
با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

همایش زوج های جوان طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

همایش زوج های جوان طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد
مازندران - همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، همایش زوج های جوان طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران  در همایش زوج های جوان طلبه که در مرکز خدمات حوزه علمیه استان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، این دو شخصیت را بهترین الگو برای زندگی پایدار در جامعه اسلامی معرفی کرد.

وی با بیان این که برای دوام و بقای زندگی مشترک باید الگوی های دینی را مورد توجه قرار دهیم، افزود: برای بقای یک زندگی باید زندگی و سیره عملی بهترین زوج دو عالم حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رفتار کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که وفاق، سازش و رفتار ایمانی و انسانی در این خانواده ها به طور حتم الگوی سایرین خواهد بود، خاطرنشان کرد: خانواده هایی که الگوی آنها در زندگی ائمه معصومین(ع) است به طور حتم فرزندان صالحی را تربیت خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مادیات لازمه خوشبختی یک زندگی مشترک نیست، تصریح کرد: اگر در زندگی ارزش های دینی، انسانی و اخلاقی را مورد توجه جدی قرار دهیم به طور حتم به موفقیت های بسیاری دست خواهیم یافت.

وی با اشاره به این که عشق و علاقه زوجین نسبت به هم، از یک زندگی ساده کوهی از سعادت و خوشبختی را به وجود خواهد آورد، بیان داشت: ادب، احترام گذاری به یکدیگر، شناخت حد و حدود اخلاقی و حقوقی متقابل و رعایت آن، فداکاری و وفاداری نسبت به هم، صداقت و سازش، صبر و تحمل نسبت به هم لازمه ساختن یک زندگی خوب است.

امام جمعه ساری با بیان این که خانواده در نظام دینی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: توجه به ارزش های دینی و الگوی گیری از ائمه اطهار(ع)، یک زندگی را پایدار و شیرین خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که متأسفانه برخی ها، مسائل مادی را تنها راه خوشبختی می پندارند، گفت: این در حالی است که با یک زندگی ساده و حداقلی نیز می توان خوشبخت بود.

وی در ادامه سخنان خود ازدواج طلاب حوزه های علمیه را نمونه های موفقی از یک ازدواج آسان و بی آلایش در جامعه اسلامی معرفی کرد و افزود: زوج‌هایی که همسرانشان دانش‌آموخته مکتب فاطمه الزهرا(س) یا امام صادق(ع) هستند در پی ریزی بنیاد یک خانواده سالم، نمونه و متعادل خیلی موفق‌تر هستند و آسیب‌های اجتماعی در چنین خانواده‌هایی مشاهده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که در کنار یک زندگی مشترک باید به درس و مسائل تحصیلی نیز توجه شود، گفت: طلاب حوزه های علمیه پس از ازدواج و تشکیل خانواده باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که تعادل لازم میان تحصیل، مدیریت خانواده و تربیت فرزندان برقرار شود./950/

ارسال نظرات