۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۸۴۵۶۰

اعتراض امام جمعه باغستان به ظلم در حق کارگران پیمانکاری

اعتراض امام جمعه باغستان به ظلم در حق کارگران پیمانکاری
امام جمعه باغستان ضمن اعتراض به مشکلات پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری واحدهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری باغستان، گفت: بعضا پیمانکاران چند برابر حقوق را از شهرداری دریافت کرده اما برای کارگر خیلی کمتر پرداخت می‌کنند و کارگر در صورت اعتراض اخراج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی امام جمعه باغستان با اشاره به عدم پرداخت حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف مهم دفاع از حقوق شهروندان زحمت‌کش و ضعیف جامعه است و ۲ قشر از این عزیزان در واحدهای خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشغول خدمت هستند.

وی افزود: پیمانکارانی با شرکت و برنده شدن در مناقصه خدمات‌دهی را انجام می‌دهند که در ابتدا نوع خدمات‌دهی آن‌ها به ویژه در حوزه نظافت و بهداشت شهری مورد بحث است که جای تذکر جدی دارد.

امام جمعه باغستان خطاب به شهرداری و شورای شهر باغستان بیان داشت: شما تا پایان مرداد ماه بر سر کار هستید و بایستی به این مسائل رسیدگی کنید که موارد متعددی از کثیفی و نازیبایی در شهر وجود دارد.

حجت‌الاسلام بنی احمدی با اشاره به اهمیت حق و حقوق کارگران این واحدها گفت: متاسفانه پیمانکار مربوطه به جای رسیدگی به مسائل کارگران وارد حواشی شده و تا به امروز حقوق کارگران پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: شما بزرگوارانی که در این پیمان‌ها برنده شدید، نسبت به مسائل مالی مشکل ندارید و با ماشین‌های شاسی‌بلند تردد می‌کنید، برای خرید وسایل ضروری مشکلی ندارید و غم نان ندارید، بدانید کارگران زیردست شما اگر یک روز از زمان حقوق آن‌ها بگذرد با مشکل روبرو می‌شوند.

پیمانکاران خون کارگر را در شیشه می‌کنند

امام جمعه باغستان با اشاره به لزوم پرداخت حقوق کارگر در ابتدای هر ماه خاطرنشان کرد: بعضا پیمانکاران خون کارگر را در شیشه می‌کنند و چند برابر حقوق را از پیمانکار یعنی شهرداری دریافت کرده اما برای کارگر خیلی کمتر پرداخت می‌کنند و کارگر در صورت اعتراض به سرعت اخراج می‌شود.

حجت‌الاسلام بنی‌احمدی با اشاره به ظلم فاحش این رویه به کارگران گفت: از نماینده، فرماندار و حراست و بازرسی شهرداری باغستان تقاضای ورود به این مسئله را دارم و چرا به کارگر زحمت‌کش ظلم می‌شود و بدانید این انقلاب متعلق به این عزیزان است و نه کسانی که با ماشین شاسی‌بلند وارد این شهر شده‌اند.

وی با اشاره به بررسی تخصصی موضوع ادامه داد: بنده برای بررسی موضوع ورود خواهم کرد و سر سوزنی از حقوق کارگران که همانا مظلوم‌ترین قشر جامعه هستند کوتاهی نخواهیم کرد.

امام جمعه باغستان ضمن اعتراض به رویه پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران تصریح کرد: آقایان شهردار، اعضای شورا و مدیران شهرداری اگر حقوق شما یک روز دیر پرداخت شود، به این شکل تحمل خواهید کرد و بدانید بنده به راحتی از این ظلم آشکار نخواهم گذشت.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات