۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۸۴۸۰۲

تقدیر آیت الله صافی گلپایگانی از رویکرد دستگاه قضا درباره بدهکاران مهریه

تقدیر آیت الله صافی گلپایگانی از رویکرد دستگاه قضا درباره بدهکاران مهریه
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از رویکرد دستگاه قضا در خصوص بدهکاران مهریه تقدیر کرد و گفت: برای حل مشکل بدهکاران مهریه کار‌های خوبی شده تا افراد به زندان نروند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس دستگاه قضا با تبریک انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به ریاست قوه قضاییه، برای وی در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد و از آمادگی خود برای کمک به دستگاه قضا خبر داد.

وی افزود: امیدوارم خدا توفیق دهد به نحوی عمل کنید که گرفتاری‌ها و مشکلات مردم حل شده و عملکرد شما موجب رضای خدا و حضرت، ولی عصر (عج) باشد.

این مرجع تقلید با عظیم و سنگین خواندن مسئولیت دستگاه قضا گفت: قضاوت شأن حضرت علی (ع) بوده و ان‌شاءالله شما هم باید با اقتدا به ایشان در این مسیر حرکت کنید.

حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: قوه قضاییه باید به نحوی عمل کند که بدهکاران و کسانی که واقعاً در عسر هستند حبس نشوند و شرایطی فراهم شود که با آسایش بتوانند دین خود را ادا کنند.

وی با اشاره به اهمیت امر قضا و دشواری‌های این کار، گفت که قضاوت از اموری است که دقت زیادی می‌طلبد و قضات باید مراقبت کنند تبعیض در دستگاه قضایی اتفاق نیفتد که الحمدلله در جمهوری اسلامی تاکنون چنین بوده و از این به بعد هم باید روند قضایی عادلانه و به دور از تبعید پیش رود.

این مرجع تقلید از رویکرد دستگاه قضا در خصوص بدهکاران مهریه نیز تقدیر کرد و گفت: الحمدلله برای حل مشکل بدهکاران مهریه کار‌های خوبی شده تا افراد به دلیل بدهی مهریه به زندان نروند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خواستار آن شد که دستگاه قضا برای حل مشکل دیگر بدهکاران به ویژه بدهکاران بانکی که واقعاً توان مالی ندارند نیز تدبیر جدی بیاندیشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای نیز در این دیدار با تبیین برنامه‌های دستگاه قضا در دوره تحول و تعالی خواستار حمایت و مساعدت علما و حوزه‌های علمیه برای پیشبرد ماموریت‌های این قوه شد.

رییس دستگاه قضا بیان کرد: بارسنگین دستگاه قضا جز با عنایت خاصه الهی و کمک اولیاء خدا به مقصد نمی‌رسد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
با تشکر از جناب آیت الله صافی و ریاست محترم قوه قضائیه جناب حجت الاسلام اژه ای ؛ خواهشمنداست مسئله مهریه را در اولویت کار تون قرار بدید
1
0
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
باسلام. دقیقا قوه ی قضائیه چه کمکی به بدهکاران مهریه کرده...
1
0
وحید
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
سلام خسته نباشید،ممنونم از اینکع به فکر بدهکاران مهریه هستید،خواهشم اینکه زندان وپیش پرداخت مهریه را بردارید،مهریه تو قران هم به عنوان هدیه و مهر ذکرشده،ایا
این واقعا ظلم بزرگی به افراد جامعه نیست، که مشکلات فراوانی برای مردان،وهمچنین راه اسانی برای به احرا گزاشتن مهریه توسط خانمها شده است ودرنهایت مهمتر از همه،مثل اب خوردن زندگی ازهم میپاشد
1
0
فرزین
Iran, Islamic Republic of
۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
باسلام عرض ادب در مورد مهریه این پیش پرداخت مشکل هست اگه اقدامی برای برداشتن پیش پرداخت شود دیگه مشکلی نخواهد ماند پیش پرداخت الان در این وضعیت اقتصادی محال میباشد که پرداخت شود باتشکر
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
ببخشید این دستگاه قضا چه کاری برای طلبکاران مهریه کرده ????? زندان همچنان به جای خود باقی هستش .قضات بی رحم به طور سلیقه ای برای محکومان مهریه حکم میدن و طوری با محکومان مهریه برخورد میکنن که انگار با مافیای قاچاق انسان طرف هستن .تو آذربایجان غربی شهرستان خوی قاضی دادگاه خانواده برای اینکه سکه های پیش پرداخت مهریه سکه ی آزادی نبود حکم جلب داده .اونوقت شما از کدوم کمک صحبت میکنید ??????قاضی آنچنان حکمهایی میده که اصلا در توان محکومان مهریه نیست .فقط نشستید اونجا حرف میزنید
0
0
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
سلام، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح نمایید تاباعث دور شدن جوانان از ازدواج نشود و تشکیل خانواده و فرزند آوری انجام شود، جوانان امروز از ترس مهریه و عواقب وحشتناک بعد از آن تن به ازدواج نمی‌دهند، لذا خواهشمندم دستورات شرعی و اخلاقی و قرآنی را در خصوص مهریه های سنگین و غیر متعارف که سدی است برای ازدواج به عرض مردم برسانید تا جوانان از این غول مهریه نترسند و به راحتی تشکیل خانواده دهند، متاسفانه در چندین سال اخیر اکثر بانوان به امر مقدس ازدواج به چشم تجارت و کسب درآمد می‌نگرند، لطفأ قوانین بد مهریه را اصلاح که نتیجه‌ای جز دادگاه، زندان، اعتیاد، خود کشی، فساد و تباهی و..... ندارد
0
0