۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۶۸۵۲۳۴
عضو سازمان حج و زیارت ایالت جهارکند هند:

ایثار، فداکاری و قربانی نفس، درس بزرگ عید قربان است

ایثار، فداکاری و قربانی نفس، درس بزرگ عید قربان است
حجت الاسلام والمسلمین رضوی ایثار، فداکاری و قربانی نفس را درس بزرگ عید قربان دانست و گفت: تا زمانیکه انسان از اوصاف رذیله خود دوری نکند، قربانی وی پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید تهذیب الحسن رضوی امام جمعه مسجد جعفریه شهر رانچی و عضو سازمان حج و زیارت ایالت جهارکند هندوستان در سخنانی با عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید قربان، جهان اسلام را پیش از تقدیم قربانی حیوانات به قربانی نفس دعوت کرد.

حجت اسلام والمسلمین سید تهذیب الحسن رضوی عضو سازمان حج و زیارت ایالت جهارکند با بیان این که عید قربان، عید ایثار، فداکاری و قربانی نفس است که در درون انسان ها روحیه ایثار و فداکاری را می افزاید، ابراز داشت: تا زمانیکه انسان، نفس خود را قربان نکند و اوصاف رذیله از قبیل تکبر و فخر فروشی را از خود دور نکند، قربانی حیوانات نیز در بارگاه خداوند متعال پذیرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به این که عید قربان سنت حسنه حضرت ابراهیم خلیل الله علیه السلام و نماد همدلی و برادری است و انسان پیش از همه شیطان درون را از خود دور کند، افزود: عید قربان درس بزرگی برای فرزندان امروز است که چنانکه حضرت اسماعیل به خواسته پدر گرامیشان حضرت ابراهیم علیه السلام لبیک گفتند وخود را برای قربان شدن در محضر خداوند آماده کردند همانطور فرزندان امروز نیز از خواسته های پدران خود تبعیت کنند و خواسته های آنان را با دل و جان بخرند، این مفهوم قربانی واقعی است.

این روحانی هندی به مشکلات طبقات ضعیف جامعه بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا در هند اشاره داشت و تصریح کرد: قشرهای آسیب پذیر و کارگرانی با کارمزد روزانه بیشترین ٓاسیب را در این ایام دیده اند، همه ما در برابر آنان مسئول ایم و وظیفه داریم که با آنان سربزنیم، مشکلات آنان را از نزدیک ببنیم و برای حل آن تلاش کنیم.

ایثار، فداکاری و قربانی نفس، درس بزرگ عید قربان است

ارسال نظرات