۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۶۸۵۹۳۹
نماینده ولی فقیه در کاشان:

دشمن درصدد تحریف محتوای عاشورا است

دشمن درصدد تحریف محتوای عاشورا است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اگرچه دشمن برای گرفتن سرمایه عظیم کربلا و عاشورا با موفق نشده و شکست خورده است، اما تلاش می‌کند تا محتوای عاشورا را مورد تحریف قرار دهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه درکاشان، یک شنبه شب در گردهمایی مسؤولین هیئات مذهبی کاشان در آستان امامزاده هادی این شهرستان گفت: این گردهمایی برای مهندسی ایام سوگواری خاندان پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اینکه همه این تلاش‌ها برای خاندان پیامبراست و هیچ امری نیز برای خاندان پیامبراکرم(ص) مهم تراز محرم نیست، افزود: گردهمایی هیئات مذهبی سبب فخر و مباهات خداوند است.

به گفته وی فرهنگ عاشورا و یادآوری حادثه تلخ عاشورا درشیعه نهادینه شده است و هیچ قدرتی نمی‌تواند شیعه را ازکربلا و عاشورا جدا کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، کربلا و عاشورا را بزرگترین سرمایه شیعیان دانست و یادآور شد: دشمنان اسلام در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون تلاش زیادی کردند تا این سرمایه بزرگ را شیعیان را بگیرند، اما موفق نشدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال گرفتن سرمایه عظیم کربلا و عاشورا از شیعه است، گفت: اگرچه دشمن برای گرفتن سرمایه عظیم کربلا و عاشورا با موفق نشده و شکست خورده است، اما تلاش می‌کند تا محتوای عاشورا را تحریف کند.

آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه مداحی‌ها، عزاداری‌ها، مرثیه خوانی‌ها و سوگواری‌ها باید در چهار چوب تعظیم خاندان پیامبراکرم(ص) باشد گفت: شیوه عزاداری و مرثیه خوانی و سوگواری و مداحی باید در شأن این خاندان باشد.

وی همچنین به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در عزاداری‌ها تأکید کرد و افزود: مراسم‌های عزاداری ماه محرم درفضای باز و همراه با تجلیل ازایام سوگواری اباعیدالله الحسین برگزار شود.

شایان ذکراست، همایش بزرگ مسؤولان هیئات مذهبی شهرستان کاشان از سوی شورای مرکزی هیئات مذهبی شهرستان کاشان و همکاری اداره تبلیغات اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در آستان مقدس امام هادی فین کاشان برگزارشد./۱۳۰۷/پ210/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات