۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۸۶۰۶۷
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

گره زدن اقتصاد به مذاکره و انتظار همکاری از غرب، سفاهت سیاسی است

گره زدن اقتصاد به مذاکره و انتظار همکاری از غرب، سفاهت سیاسی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روابط بین المللی کشور از روی عزت و اقتدار صورت گیرد، گفت: در دولت گذشته بر همگان آشکار شد که اعتماد به غرب امری محکوم به شکست است.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودها و هشدارهای اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به غرب، گفت: اصل و قاعده نظام اسلامی برقراری روابط حسنه و همه جانبه تجاری، اقتصادی و فرهنگی با تمام کشورهای جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز کرد: نظام اسلامی ایران، رژیم غاصب صهیونیستی را جزء کشورهای دنیا نمی داند، از این رو با این رژیم ارتباط برقرار نمی کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: غربی ها و آمریکایی ها هر زمانی خواستند پیمان نامه های بین المللی را یک جانبه زیر پای گذاشتند و پاره کردند؛ زیرا آنها خود را کدخدای دنیا و بقیه جوامع را رعیت خود محسوب می کنند.

وی با بیان اینکه باید دانست که دنیا در غرب و آمریکا خلاصه نمی شود، گفت: رهبر انقلاب به عنوان سیاست گذار کلی نظام اعلام کردند که نباید به غرب اعتماد و اطمینان داشت، از این رو نباید در ارتباط با آنها خوش بین بود و به تعهداتشان دل خوش کرد.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه ارتباط نظام اسلامی با دیگر کشورها باید از موضع قدرت صورت گیرد، افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم بر همگان آشکار شد که اعتماد و اطمینان به غرب امری محکوم به شکست است و هیچ ثمره و سودی برای کشور در بر نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ابراز داشت: غربی ها و آمریکایی ها از دشمنان نظام اسلامی هستند و هیچ گاه به فکر منافع، پیشرفت و توسعه کشور نخواهند بود و هر تلاشی برای تضعیف و ضربه زدن به نظام اسلامی انجام خواهند داد.

نماینده مجلس خبرگان با بیان اینکه سفاهت سیاسی آشکاری است که یک دولتی انتظار نصرت و همکاری دشمنان را داشته باشد، افزود: رابطه به معنای اعتماد به آمریکا که دشمنی خود را بارها و بارها اثبات کرده و همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی ایران بوده، امری غیر عقلانی است.

وی با بیان اینکه طبق اصول آیات قرآن، روایات ائمه اطهار(ع) و تجربه تاریخی در طول اسلام معلوم می شود که نباید به دشمنان اسلام اطمینان کرد، گفت: رهبر انقلاب نیز بارها در باب مذاکرات فرمودند که به غرب و مذاکره خوش بین نیستند و این رهنمودهای رهبر انقلاب برگرفته از مبانی دینی و تجربه تاریخی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی اظهار داشت: زمانی ارتباط کشور با جوامع بین المللی مطلوب خواهد بود که ایران از لحاظ دیپلماسی، سیاسی و فرهنگی در اقتدار باشد و برای حفظ منافع، مصلحت و عزت نظام اسلامی با کشورهای دیگر ارتباط برقرار کند، اما ارتباط به معنای اعتماد و باور کردن دشمن به عنوان دوست، از روی ضعف و ناکارآمدی، بر خلاف مبانی قرآنی، دین اسلام و نظام اسلامی ایران خواهد بود.

نماینده مجلس خبرگان ابراز کرد: گره زدن حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به مذاکرات و انتظار همکاری از غرب و آمریکا، سفاهت سیاسی و خطای بزرگ راهبردی خواهد بود، بلکه باید با تکیه بر ظرفیت ها و توان داخلی مشکلات کشور را حل کرد.

ارسال نظرات